• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks verwijzen naar verkeerd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
56
Goedenavond,

Nieuwe werkmap aangemaakt, met een werkblad vol hyperlinks. Hyperlinks verwijzen naar cellen binnen hetzelfde werkblad. Werkblad naam1 genoemd. Dit werkblad is bedoeld voor een leerling. Nu wil ik hetzelfde werkblad voor een andere leerling hebben, dus kopieer ik werkblad naam1. Noem het nieuwe werkblad naam2. Als ik echter op een hyperlink klik binnen dit werkblad, kom ik uit op het werkblad naam1. Kan ik op een of andere manier alle hyperlinks in naam2 aanpassen zodat alle hyperlinks uitkomen binnen het juiste werkblad, in dit geval dus naam2?

Bij voorbaat dank voor elke reactie!
 
Met de functie =HYPERLINK("#naam1!C100";"ga naar cel C100") is dat geen probleem

Ga op tabblad naam2 staan en druk Ctrl+H.
Zoeken naar: naam1
Vervangen door: naam2
Bij opties: in Blad.

Alles vervangen en sluiten.
 
Beste Harry,

Dank voor je snelle reactie. Ik snap het niet goed. Wat moet ik met =HYPERLINK("#naam1!C100";"ga naar cel C100") doen?

Als ik onderstaande toepas, krijg ik de melding Er zijn geen items om te vervangen. Het programma zoekt ook alleen in formules. Dat is niet te wijzigen.

Ga op tabblad naam2 staan en druk Ctrl+H.
Zoeken naar: naam1
Vervangen door: naam2
Bij opties: in Blad.

Alles vervangen en sluiten.


Hoor graag van je.
 
Met de functie =HYPERLINK("#naam1!C100";"ga naar cel C100") is dat geen probleem

Ga op tabblad naam2 staan en druk Ctrl+H.
Zoeken naar: naam1
Vervangen door: naam2
Bij opties: in Blad.

Alles vervangen en sluiten.

Vergeet die formule van Harry, hij bedoelt dat het met die formule werkt en dus waarschijnlijk ook met jouw formule...

Maar in zijn uitleg ontbreekt iets : nl ...

"Ga op tabblad 2 staan
SELECTEER DE RANGE VAN ALLE FORMULES DIE JE WIL WIJZIGEN !
en druk dan Ctrl-H
etc .... "
 
@DigiCafee,

Tabbladnaam wordt naam2.
Dus graag beter lezen.

Het zullen wel rechtstreekse hyperlinks zijn ipv een formulehyperlink.
 
@DigiCafee,

Tabbladnaam wordt naam2.
Dus graag beter lezen.

Het zullen wel rechtstreekse hyperlinks zijn ipv een formulehyperlink.

Daar zeg ik toch niks over ! Uiteraard wordt de tabbladnaam 'naam2', dat is juist waarom de vervanging moet gebeuren.
 
Wat HSV bedoelt is gebruik geen rechtstreekse hyperlinks gemaakt via invoegen, hyperlink maar gebruik de HYPERLINK werkbladfunctie. Zoals hij al laat zien. Overigens kan je met mijn flexfind zoeken en vervangen in hyperlinks: https://jkp-ads.com/downloadnl.asp#FlexFind

Volg ik allemaal en ziet er goed uit maar ... gaat beetje over het hoofd van de TS vrees ik ...
Ik wou eigenlijk alleen zeggen dat de oplossing die wordt aangereikt wél werkt maar dat je de range waarin je de vervanging moet doen eerst moet selecteren, dat had @HSV er niet bij gezegd .. dat is alles !
Keep it simple ...
 
Als je slechts 1 cel geselecteerd hebt dan zoekt en vervangt Excel automatisch in alle cellen van het werkblad.
 
Haha, heren (ik neem aan dat er alleen heren hebben gereageerd, zoniet, mijn welgemeende excuses aan de dames :D),

Ik ben vereerd met zoveel repliek. Ik ben er (bijna) aan uit. Ga in ieder geval nu met de functie =Hyperlink werken. Middels Zoeken en vervangen lukt het veranderen van de hyperlinks nu prima. Mag ik zo brutaal zijn om nog een klein probleempje voor te leggen waar ik nu weer tegenaan loop?

Ben bezig met een leerling-volgdocument. De tabbladen geef ik de namen van de leerlingen. In het document wordt natuurlijk regelmatig de naam van de leerling gebruikt. Als ik via Zoeken en vervangen de hyperlinks wil wijzigen naar een ander werkblad, neemt ie tijdens het zoeken en vervangen ook de namen in het document mee. Kan ik op één of andere manier aangeven dat er tijdens zoeken en vervangen alleen hyperlinks veranderd moeten worden?
 
Als je als zoekterm dit gebruikt kom je een heel eind denk ik: #naam1!
Merk op, als namen spaties bevatten, dan moet je een apostrofje eromheen plaatsen:
Code:
HYPERLINK("#'De naam met spatie'!A1";"Klik hier")
 
Ander mogelijkheid.

Selecteer een cel met een hyperlink.
Zoeken en vervangen.
Alles zoeken.
Nu zie je in onderin het scherm aan de rechterkant de hyperlink-formules staan.
Je kan ze met Ctrl ingedrukt een voor een selecteren.
Alles vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan