Hyperlinks voor e-mail adrerssen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkerkees

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Hallo,
Knetter word ik ervan. Alle vinkjes al aan en of uitgezet die ik kan vinden in Word 2007.
Maar als ik een e-mail adres intik krijg ik niet te zien: pietje@provider.nl maar gewoon de tekst: ....pietje@provider.nl....
Als ik een document krijg van iemand anders met daarin een e-mail adres krijg ik allerlei bagger te zien -->[mailto:pietje@provider.nl]
Dus wederom niet de hyperlink.

Iemand een puik idee?

Probeer dit eens:

Startknop in word -> Opties voor word -> Controle tab -> Autocorrectie-opties -> AutoOpmaak tab -> vink aan "Internet en netwerkpaden door hyperlinks.

Ozfo

edit:
Onder tab "AutoOpmaak tijdens typen" staat deze optie nogmaals.

Laatst bewerkt:
Als je kiest voor invoegen, hyperlink en als je in het rood omcirkelde vak een mailadres invoert (zónder het mailto want dat doet Word na afronding automatisch voor je) dan levert dat de link op zoals je die op de Word pagina in blauw ziet staan.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 64
Ozfaw,

Dit heb ik reeds geprobeerd. Zoals gezegd, alle vinkies al een klap gegeven.
Toch hartelijk dank voor de tip.

gast0225,
Werkt, Maar als ik het opgeslagen document (2 adressen zo gedaan opgeslagen afgesloten) weer open..........{mailto:} grom grom grom!!!!!:evil::evil::evil::evil:

Oh, voor dat ik het vergeet, als ik het document naar een ander stuur ziet die @%^@ wel de hyperlinks netjes verschijnen!!!

Laatst bewerkt:
Dat laatste, daar zit 'm de truuk. Stuur het document maar eens naar jezelf, je zal zien dat je dan ook keurig netjes de hyperlink te zien krijgt. ;)

gast0225;
Geprobeerd, heeft niet mogen baten. Als ik het weer binnenhaal en open, staat er weer ,voor mij dan, bagger.
Denk dat ik Word maar opnieuw ga installeren. Wie weet biedt dat solaas.
Bedankt in ieder geval voor de tips.

Opgelost!

Nou het is me eindelijk gelukt. Word barst dus van de check-boxjes blijkt dat er niet alleen bij de "Opties voor Word" -> auto-opmaak een tweetal check-boxjes zitten maar ook bij nog eens bij ""opties voor Word" -> geavanceerd ergens diep omlaag een vinkje moet UITZETTEN -> Veldcodes weergeven......

Wat een gedonder, maar een ieder bedankt voor haar/zijn bijdrage en mocht een ander dit probleem hebben, dan weten we nu de oplossing.:p

Kees

DUS:
Startknop in word -> Opties voor word -> Controle tab -> Autocorrectie-opties -> AutoOpmaak tab -> vink aan "Internet en netwerkpaden door hyperlinks.
Onder tab "AutoOpmaak tijdens typen" staat deze optie nogmaals.
EN
Startknop in word -> Opties voor word -> Geavanceerd -> Naar beneden scrollen -> Document inhoud weergeven -> Vinkje bij "veldcodes weergeven in plaats van de waarden" WEGHALEN.
Ok Word afsluiten, opnieuw opstarten en aaaaaaaaaaaaaaaaaaah het werkt!

Laatst bewerkt:
volgens mij heb ik hetzelfde probleem met Word maar dan in Vista.
Iemand enig idee waar ik dit in Vista kan uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan