• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks werken na format en nieuwe installatie w10 niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Hoi,

Een virus zorgde ervoor dat ik mijn systeem moest formatteren en opnieuw installeren.
Na alle bestanden hun plaats te hebben gegeven en ik excel opstarte werkte ALLE door mij gemaakte hyperlinks niet meer!

In screenshot 1 is de foutmelding te zien

Plaatje 2 laat het bewerken van de hyperlink zien, het maakt niet uit wat ik doe maar de "A1" onder celverwijzing
krijg ik niet veranderd. Wanneer ik de juiste locatie/verwijzing aanklik en op OK klik is er gewoon niets veranderd
en de A1 staat er weer. Ook wanner ik "plaatje 3" de naam handmatig ingeef krijg ik een foutmelding.
Alle links zijn verwijzingen naar sheets in één en hetzelfde werkboek.

Wat kan ik hieraan doen?

--------------

Net ontdekt
Ik heb office 2016 ook op de pc staan, wanneer ik hier het werkboek op open werken de hyperlinks wel !!!
Mijn hele werkboek heb ik gemaakt met excel 2010

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 50
  • 2.jpg
    2.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 62
  • 3.jpg
    3.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een rechtenkwestie en heeft weinig met Excel te maken.

Laatst had ik ook een map waarvan de rechten niet goed stonden.
Maar ik kon de map wel copyen....
Dan wordt bijv een map:
EPSON
EPSON - kopie
Wie de eigenaar is kun je zien door bij de instellingen van de kolommen van de Verkenner, "Eigenaar" ook te kiezen naast wat er al staat.
Dan zie je direct wie het was... en wie het geworden is.
Bij de kopie was ik als Desktopuser de eigenaar van EPSON - kopie....
Dan vervolgens pas je de mapnamen weer aan:
EPSOM wordt EPSON_old
EPSON - kopie wordt EPSON
En dan check nogmaals... na een herstart of alles mee copied is....
OK en een backup gemaakt ....?
Dan mag je de mappen met _old weggooien....
Ik was meteen van alle problemen af, alle rechten waren zoals het hoort.

Laatst bewerkt:
@VenA, vreemde is dat excel 2016 geen probleem heeft maar ik denk dat je gelijk hebt....
@route99, ik ga dit morgen eens proberen.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat het werkboek na de vernieuwde installatie geopend
wordt via een sync folder op de desktop, welke verwijst naar een map op de NAS. Dat is het enige
wat ik zelf heb veranderd.

Mocht het lukken laat ik het weten.

Wie de eigenaar is kun je zien door bij de instellingen van de kolommen van de Verkenner, "Eigenaar" ook te kiezen naast wat er al staat.

Bovenstaande regel begrijp ik niet.
Het is dus ook niet gelukt.
Ook onduidelijk is "welke map" ik zou moeten kopieren, die van de nas ?

Ik ben bang dat het niet gaat lukken, maandag heb ik een teamviewer sessie met een "excel" kennis
die als systeem beheerder werkt en eens gaat rondsnuffellen of hij het probleem misschien kan oplossen.

Mocht het lukken laat ik hier weten waar het probleem heeft gezeten....

Laatst bewerkt:
Korte update,

ik heb gisteren besloten een vorige versie van Windows 10 terug te zetten. Hiermee was het probleem opgelost.
Aan de mappen, eigenaar en rechten heb ik niets hoeven aanpassen.

Bedankt voor het meedenken

:thumb: Fijn dat het gelukt is, je hebt een andere oplossing gekozen.

Mijn suggestie als archivering met een plaatje:
Boven Bij de Verkenner heb je de kolommen:Naam, Grootte, Type.. etc....
Als je met de R-muis op bijv de kolom "Naam" gaat staan, kun je dit menu zien...
Dan klik je op "Meer...." en daar kies je uit het rijtje "Eigenaar"...
En dan wordt die kolom zichtbaar nadat je op OK klikt.

Bij mij is ie al zichtbaar.
Jammer dat je hem eerst zo op moet zoeken/instellen, want je ziet als ie "aan" staan heel snel of er iets afwijkends tussen staat en dan gaan de alarmbellen eerder aan dan pas wanneer je een probleem ervaart...

eigenaar.jpg

Laatst bewerkt:
@route "omgekeerde 66", :thumb:

bedankt voor de uitleg, nu heb ik gevonden wat je bedoelde !
Gelijk alle excel files gechecked, de belangrijke hebben als Autor allemaal dezelfde naam, daaraan
kan het dus niet gelegen hebben denk ik.....

Nein!
Kein "Autor"... muss "Besitzer " sein ;)
Also weiter schauen...
Nach "A" kommt doch "B" ... ;)
Klappt das? ;)

@route99

nicht unbedingt : (scrsh)
aber den Deutsch ist bestimmt besser als meins ;)

Bijlagen

• Autor.jpg
    Autor.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 52
Obv jouw plaatje kan ik niet zien of je nu de "Besitzer" gekozen heb als kolom.
Dat kan.... via "Weiter" en dan naar het menu dat volgt en daar "Besitzer" kiezen.
Kon alleen een oud plaatje van dit vinden, zie onder.

Jouw Duitse Office viel wel op. Vanwege het werk?

Het Duits... heb eind examen op het college gedaan in Duits, veel literatuur gelezen (verplicht) en voor mijn werk later veel in Stuttgart geweest, in der Kessel... zoals ze het centrum wel noemen...
Ons werk was in Feuerbach, waar ik v.a '81-'93 regelmatig kwam, ook bekend van oa volleybal en handbal als je wat vaker naar de Duitse sport keek.
Het zakt nu wel wat weg, maar het "lukt" nog steeds...

Bildgroesse.gif

Wel vreemd dat je een Duitse versie van Windows en Office hebt als je zelf slecht Duits spreekt???

@route66, ik heb het gevonden maar heb het verder niet getest omdat ik de oude windows10 er weer op heb gezet !
@route66 & @popipipo, vreemd... Nee niet echt. Ik woon aan de grens ben met een Duitse getrouwd, zij spreekt, leest en schrijft
vloeiend Nederlands. Ik spreek zelf vloeiend Duits en lezen is ook geen enkel probleem, omdat ik een laptop heb met Duitse
Tastatur heb ik alles in het Duits op de laptop en ik mag zeggen dat het Duitse toetsenbord me veel beter bevalt dan de
Nederlandse versie. Echter mijn Duits schrijven wordt nooit zoals het hoort :-) :-)

--------

Nog even aangepast!
@route66, nu heb ik hem dus ook, de hele tijd op de verkeerde plek gezocht...

Bijlagen

• Besitzer.jpg
    Besitzer.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan