hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

artsmak

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik het volgende moet aanpakken. Ik heb een Word-document van 3000 paginas. Ik wil in dit grote document op iedere pagina hyperlinks aanbrengen. Echter is het zo dat niet op iedere pagina dezelfde hyperlink moet komen te staan (alleen op sommige stukken tekst van ong. 30 pagina's)
Het lukt mij niet om dit te doen. Je kunt namelijk niet een stuk tekst selecteren en dan een hyperlink invoegen.
Wie heeft enig idee hoe dit moet?

Grts Katja

Ga naar de plaats in de tekst waar je naar wilt verwijzen. Klik vervolgens in het menu op Invoegen -> Bladwijzer. Je krijgt nu een pop-up waar je de naam invult die je aan deze bladwijzer wilt toekennen, bijv. Link1.
Herhaal dit voor elke link die je wilt maken.
Als je klaar bent, ga je naar de pagina die naar deze link moet verwijzen (meestal begin van je document).
Kies in het menu Invoegen -> Hyperlink. Je krijgt nu een pop-up. Klik op Plaats in dit document en je krijgt een overzicht van alle beschikbare links binnen dit document.
Kies deene die je wilt hebben en geef er een naam aan zoals jij wil dat deze in je document verschijnt.

Suc6

bedankt voor je reactie. Dit lukt niet. Althans, volgens mij niet. Eerlijk gezegd begrijp ik de uitleg niet helemaal.
De bedoeling is dat er op elke pagina een hyperlink verschijnt ( niet dezelfde hyperlink op elke pagina) Dus bijvoorbeeld de eerste dertig pagina,s moeten verwijzen naar A en de volgende dertig naar B en de volgende naar C et cetera.

Ik denk dat hetgeen ik bedoel een soort koptekst als hyperlink moet worden. Dit heb ik ook al geprobeerd, maar lukt ook niet.

grts Katja

Laatst bewerkt:
Na veel proberen en uitzoeken, voldoet het volgende aan mijn verwachtingen.

- einde markeringen invoegen (om sectie-eindes te creeren van het stuk tekst waarboven een bepaalde hyperlink moet staan die op iedere paginan hetzelfde is)
-cursor op het stuk tekst zetten
-invoegen koptekst
-rechtsklikken in koptekstvak
-hyperlink invoegen

- deze handeling elke keer herhalen voor alle brokken tekst in het 3000 pagina tellende worddocument. Voor ieder volgend stuk tekst dien ik een eindemarkeing in te voegen tot waar ik de koptekst (met de hyperlink erin) wil laten lopen.

Op deze manier krijg ik een document met daarin verschillende kopteksten waarin hyperlinks staan aangegeven.

grts Katja

Hai Katja, :D

Ja das idd ook een manier.
Druk jij hieronder nog even op vraag is opgelost aub? :thumb:

Het plaatsen van hyperlinks in de koptekst is toch niet zo'n goed idee. Het document wordt erg traag, want het is continu bezig met herpagineren. Wie weet er een andere manier om in een keer aan een aantal pagina's van een gedeelte van een document een hyperlink toe te voegen?

Ik zal een voorbeeld geven op pagina 1 t/m 50 komt op iedere pagina hyperlink A te staan. Op pagina 51 t/m 70 hyperlink B. Op pagina 70 t/m 110 hyperlink C. Op pagina 111 t/m pagina 150 hyperlink D. Et cetera

Met de manier die Joost verdaasdon beschrijft, is dit in ieder geval niet mogelijk.

grts Katja

Laatst bewerkt:
Hai Katja, :D

Helaas kan ik voor een document van 3000 documenten geen betere oplossing verzinnen.

Ik verwacht niet dat een document welke tegen de grenzen aanloopt van het kunnen van Word ooit snel zal kunnen navigeren.

Succes nog! :thumb:

Geplaatst door artsmak
....Het document wordt erg traag, want het is continu bezig met herpagineren.

En als je 't automatisch herpagineren uitschakelt?

Extra/Opties en selecteer het tabblad Algemeen. Haal nu bij Algemene opties het vinkje weg bij Achtergrondpaginering.

Hai Ik, :D

Ik was in de veronderstelling dat er in paginaweergave (Afdrukweergave) gewerkt werd...(en dan kun je die optie niet uitzetten)

Dit zegt de help:
Achtergrondpaginering Hiermee herpagineert u automatisch documenten terwijl u werkt. Deze optie is niet beschikbaar wanneer u de paginaweergave gebruikt omdat de functie in deze modus automatisch werkt en niet kan worden uitgeschakeld.

Werk zelf met 2003 dus het is misschien mogelijk dat dit in vroegere versies wel kan...

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan