Hyves blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
185
Hoe kan ik Hyves blokkeren? Ik kan de host file wel aanpassen maar het probleem in het geval van hyves is dat elke Hyves gebruiker een eigen pagina heeft en je dus alle xx miljoen pagina's zou moeten invoeren in je host file. is er ook ook mogelijkheid om internetadressen te filteren op trefwoorden???
 
Installeer en stel in: Peerguardian2, en zet daar het ip-adres van hyves.com als geblokkeerd.

Overigens ben ik het volkomen met je eens: Weg met hyves in bedrijfsnetwerken ;)

Eventueel kun je ook een proxy-server verplicht stellen in je netwerk (bijv. MS ISA Server), en daar het ip-adres van hyves blokkeren.

Tijs.
 
Installeer en stel in: Peerguardian2, en zet daar het ip-adres van hyves.com als geblokkeerd.

Overigens ben ik het volkomen met je eens: Weg met hyves in bedrijfsnetwerken ;)

Eventueel kun je ook een proxy-server verplicht stellen in je netwerk (bijv. MS ISA Server), en daar het ip-adres van hyves blokkeren.

Tijs.

heb het proggie geinstalleerd maar zie niet zo 123 wat te doen, misschien kun je me vertellen hoe en waar ik het ip kan invullen en hoe ik uberhaubt achter het ip adress kom van hyves BVD.
 
Ga naar List Manager
Kies Create List (type Block, wat de standaard waarde is). Beschrijving invullen, en via Browse aangeven hoe het bestand heten moet en waar het komen moet.
Klik op Add knopje, en geef een range-naam (bijv. hyves.com), druk op Enter, vul in het Starting IP, druk op Enter, en daarna het Ending IP het ip-adres dat je blokkeren wilt, druk op Enter.
2x hetzelfde adres als je 1 adres wilt blokkeren, een begin- en eindadres als je een hele reeks wilt blokkeren.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat bijv. bambi--renaate.hyves.nl verwijst naar dezelfde ip-adressen als hyves.nl.

Je zou dus voor het blocken van hyves.nl en alle *.hyves.nl websites in PeerGuardian2 gewoon kunnen aanmaken in een block-list:
85.17.175.233
85.17.175.234
85.17.99.232
85.17.99.233
85.17.175.232

Ik neem aan dat voor hyves.com en *.hyves.com hetzelfde geldt, dus dan ook blokkeren:
64.202.189.170

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het op prijs stellen als de topicstarter (=Marcel t) nog eens reageert met of hij het nu werkend heeft???


Tijs.
 
Sorry sorry, bedankt voor je info en hulp, het werkt inderdaad. ( weet niet of het 100% dicht zit maar er is op ons netwerk in elk geval niemand meer die op hyves inlogt, nogmaals bedankt voor je hulp
 
Hallo Tijs. Graag wil ik op de zaak ook Hyves blokkeren voor een té Hyvegrage werknemer. Ik heb Peerguardian ook geinstalleerd en precies gedaan wat je hebt beschreven maar Hyves.nl blijft bereikbaar. Hoe kan dit?
 
Beste "Wickwa",

Het is niet de bedoeling om een vraag van 2007 opnieuw omhoog te halen, daarnaast "breek je in" in iemand anders zijn vraag.

Hierbij het verzoek om een eigen vraag aan te maken zodat mensen daarop kunnen reageren.

Deze gaat op slot
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan