hyves pagina blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraf

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
75
Mijn lieve 'puber'heeft weer stiekem een hyvespagina aangemaakt, hoe kan ik het blokkeren, zodat ze echt haar huiswerk maakt.
Ze zit momenteel te werken op een oudere pc, windows xp. We hebben draadloos internet , onze router is linksys. internet explorer gebruiken we.
De rest van de 3 pc zit al een wachtwoord op , zodat ze daar er niet op kan.

Niet op de pc laten gaan is geen optie, omdat ze dingen voor school moet googelen.
Svp graag duidelijke en makkelijke uitleg, ik ben geen computernerd.:evil::mad:
 
Even een beetje uitgewerkt:
Op de XP machine van dochterlief: Start -> Uitvoeren ->
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Toevoegen, elk op een eigen regel:
127.0.0.1 hyves.com
127.0.0.1 www.hyves.com
127.0.0.1 hyves.nl
127.0.0.1 www.hyves.nl


'Probleem' is (voor deze methode) dat hyves ook subdomeinen heeft, die je expliciet moet toevoegen. Dus als een bekende dj het subdomein tiesto.hyves.nl heeft, dan zul je die ook moeten toevoegen (als je dochter soms op die pagina komt). Hetzelfde geldt (vooral) ook voor haar eigen subdomein, dus stel dat ze marietje.hyves.nl heeft, dan zal die in het hosts bestand moeten worden toegevoegd (met 127.0.0.1 ervoor zoals boven).

Misschien kan er op de router nog wat gedaan worden (dat werkt beter/handiger), maar dan moeten we weten welk type linksys het is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, als 'dochterlief'volgende week even weg is, dan ga ik bovenstaande uitvogelen, reageer hier dan nog of vraag is opgelost of dat het mij als niet-nerd niet lukt.
 
Is opgelost, dankzij bovenstaande aanbevelingen. Kan mijn dochter eindelijk ECHT IETS GAAN LEREN. :cool::)
 
Mooi dat het gelukt is! :)

Ik ben nog wel benieuwd naar hoe je dochter reageerde toen Hyves niet meer wilde openen. En welk antwoord je daarop gegeven hebt. ;)

Verder graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Nu is het natuurlijk wel zo dat ze na even gegoogled te hebben dat hosts bestand zelf weer kan aanpassen zodat ze weer wel naar hyves kan. Zeker als ze deze pagina vind.:eek:
 
@Petje11: Dat hangt er maar helemaal vanaf of de gebruikersnaam waar dochterlief onder werkt ook administratorrechten heeft: Alleen administratoren mogen de inhoud van het hosts bestand (terug-)wijzigen.
Het mooie is dat het hosts bestand invloed heeft/werkt voor alle gebruikersnamen op de computer (dus ook de niet-administratoren).

Programma's als HijackThis en ook (sommige) andere anti-spyware tools zouden dochterlief kunnen verraden dat het hosts bestand is aangepast, maar dan blijft het verhaal over administratorrechten staan. Evt. kan (als dat nodig mocht zijn, maar dat horen we dan wel) de gebruikernaam waar dochterlief onder werkt het recht om het hosts bestand aan te passen expliciet ontzegd worden. Dat zou dan weer een extra technische drempel opwerpen.

Daarnaast heeft (naar ik aanneem) de topic-starter mondeling dochterlief al (eerder) verboden om zich met Hyves bezig te houden. Het weer ongedaan maken van de genomen maatregelen verandert daar niets aan: Het is niet bedoeld om dochterlief te 'pesten' maar om af te dwingen dat datgene wat haar al eerder gezegd is ook wordt nageleefd. [Speculatief: Misschien had dochterlief een 'stok achter de deur' nodig om dwangmatig Hyves gebruik achter zich te kunnen laten].

Tijs.
 
Tuurlijk dnties, maar ik zeg het omdat ze zelf schrijft dat ze een computernerd is. En omdat er geen vraag kwam over die administratorrechten. Daarom dacht ik dat op dochterlief haar computer maar 1 account is die de administratorrechten heeft.
 
@petje11: We raken een beetje off-topic, maar ik moet terugdenken aan allerlei vragen die hier op het forum zijn voorbijgekomen over het blokkeren van MSN, het blokkeren van bepaalde websites, het loggen van ingetypte letters etc. door ouders om hun kinderen tegen te houden zich met zaken bezig te houden die die ouders niet aanstaan.

Er werden dan wel technische hulpmiddelen aangereikt vanuit het forum, maar vooral werd de nadruk gelegd op een goed gesprek tussen ouders en kinderen over het onderwerp. Ik neem dus aan dat dochterlief (zoals bedoeld in deze discussiedraad) ******* goed weet wat wel en niet de bedoeling is van het PC/Internet gebruik.

Ondanks dat alle technische maatregelen ook weer zijn terug te draaien, is het hopelijk genoeg dat (ondersteund door genomen maatregelen zoals het hosts bestand) de ernst en de bedoelingen van de opgelegde verboden/beperkingen doordringt bij de kinderen.

Tijs.
 
bedankt voor alle reacties.
Soms heb je na alle gesprekken met pubers toch blokkeringen nodig. Soms heb je pubers die ontzettend impulsgevoelig zijn en zichzelf niet goed kunnen corrigeren maar eigenlijk iets van hulp nodig hebben. Hier is het probleem opgelost en bedankt voor alle nuttige tips.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan