I-Mac en laptop samen wireless lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hallo,

ik heb hier een I-Mac staan die via een sitecom router draadloos verbinding heeft met internet. Dat werkt allemaal prima. De router is DHCP die aangesloten is op een speedtouch modem van Xs4all. Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om de Mac (via Airport) EN mijn laptop (PC met Intel Wireless Adapter) samen draadloos te laten functioneren.

Op het moment dat de I-Mac verbinding maakt kan ik op mijn laptop niets meer. Zodra de mac geen verbinding meer heeft kan ik op de laptop weer aan de slag.

Om een IP conflict te voorkomen heb ik gekeken welk adres de mac krijgt: 10.0.0.1. De router is 10.0.0.137 en het modem is 10.0.0.138. De laptop heb ik een IP gegeven: 10.0.0.139. Dit helpt echter niets, alleen als de mac geen verbinding heeft kan ik werken op mijn laptop. Zelfs de router en het modem kan ik niet meer bereiken (pingen) als de mac aan staat.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Het netwerk is beveiligt met WPA-PSK en ik zie dat mijn laptop op kanaal 2 verbinding heeft met de router. Bij de mac kan ik dit niet terugvinden. Het lijkt er mijn inziens op dat de mac een sterker signaal heeft en hij misschien het kanaal stoort van de laptop.

Graag hulp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan