I-net: draadloos werkt wel, vast niet, virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric wilson

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Hallo allemaal,

ik kom net terug van een reis en nu ligt mijn internet overhoop. Ik heb het al met een bevriende pc 'expert' besproken maar we zijn er nog niet uitgekomen wat het probleem is.

De problemen:

1. het internet op mijn pc werkt niet, terwijl mijn draadloos internet op de laptop wel functioneerd.
2. het draadloos internet op mijn laptop hield er vanmorgen ook mee op. een uur later deed die het weer maar kreeg ik een andere stratpagina dan mijn normale msn.com (ik krijg nu duxet.com, whatever dat mag zijn).

1.
Ik krijg de melding dat 'er geen verbdining met de webpagina' gemaakt kan worden. Ik heb de sessieregels van de firewall al gewist. Daarnaast staat er bij internetopties niets in het witte vlak en staat er bij 'netwerkverbindingen' dat 'een van de netwerkkabels niet is aangesloten' terwijl dit wel zo is.

de situatie: telefoonkabel -> kastje met vier poorten -> kabel -> zenditem voor draadloos met vier poorten -> kabel naar PC ethernet

Kan het een virus zijn?

2.
Hoe kan het dat mijn draadloos het wel doet, vervolgens even weer niet, en nu wel weer maar dan een andere startpagina showt? Mijn laptop loopt vast tijdens een ad-aware scan en de virusscanner heeft (nog) niets gevonden.

Wat adviseren jullie me te doen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan