I/O device error

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Hallo,

Ik heb een Seagate Barracuda 7200 externe harde schijf, maar helaas kan ik hier helemaal niets meer van zien. Als ik de harde schijf op mijn computer aansluit (ik heb het al op meerdere computers getest met verschillende besturingssystemen osx/win) dan krijg ik alleen te zien Disk2Unknow (zie foto) en als ik erop klik krijg ik de volgende foutmelding:"The request could not be performed because of an I/0 device error."(zie afbeelding) Ik heb al heel internet afgespeurd op deze foutmelding en steeds kom ik bij chkdsk repair uit.

Alleen moet ik bij chkdsk een drive letter invullen. Maar die kan ik dus niet zien van deze schijf.

Wie kan mij helpen?? Er staan gegevens op die ik echt graag terug wil!!!
schijf.jpg
Bedanktt!
error.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hem al op meerdere pc's hebt uitgeprobeerd denk ik eerder dat de schijf zelf of de aanwezige elektronica in de behuizing stuk is.
Verplaatst van Win 8 naar sectie Hardware.

Je zou inderdaad de schijf uit de behuizing kunnen halen en rechtstreeks op de pc aansluiten op het moederbord. Of met een converter naar USB

Ik denk eerder aan de controller die naar je bdd gaat... Die heeft een io chip controller. Die kan wel eens sneller stuk gaan dan verwacht.

De schijf heb ik al uit de behuizing gehaald, en ik heb er al een ander (sata aansluiting) op aangesloten maar hier heb ik het probleem ook bij. Dus het ligt echt aan de harde schijf.

Dan is de schijf waarschijnlijk defect.

Een paar dingen die eventueel nog te proberen zijn:
-ISObuster zou ook schijven moeten kunnen lezen die geen driveletter hebben
-Een Linux goeroe zoeken en deze laten kijken of het nog lukt de schijf als RAW te benaderen
-Opsturen naar een data recovery bedrijf

Met het programma ddrescue kan je proberen een "image" te maken van de hdd.
Is helaas alleen voor Linux beschikbaar.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Met isobuster heb ik via cmd chkdsk kunnen uitvoeren. Hierna deed de schijf het weer (mits hij recht op het moederbord was aangesloten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan