I/O fout in apparaat, Externe Harde Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

roosblaat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Hallo!

Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf van Toshiba. Hij heeft altijd goed gewerkt met XP. Ik ga de schijf nu verkopen en wil hem dus helemaal leeg maken. (Het is een schijf van 250 GB). Nu ben ik bezig met bijv. 5 mappen van de schijf, op mijn computer te zetten om de externe schijf leeg te krijgen. Na zo'n 3 mappen eraf te hebben gehaald, krijg ik de 'I/O fout' melding.
De melding is geweest --> De schijf start zich automatisch weer op --> en we beginnen weer van voor af aan.
Ik probeer weer mappen te verplaatsen, en na 5 minuten 'kan het kopiëren niet doorgaan, omdat de bron dus is afgesloten'. De ene keer kan ik 10 minuten lang doorgaan zonder fout, en de andere keer is het al na 1 map verplaatst te hebben.
* Ik heb andere USB poorten geprobeerd
* Ik heb ook een andere USB kabel in de Toshiba gedaan van mijn nieuwe externe schijf
Hielp beiden niet.
Ik heb ook de vinkjes uitgezet, zodat Windows niet automatisch de USB poorten 'afsluit'. Dus daar zit het probleem ook niet.
Verder herkent Windows de schijf wel, aangezien ik de schijf wel 'veilg kan verwijderen'.

Enig idee wat hier aan de hand is, wat ik er aan kan doen, of kan ik hem het beste bij het grof vuil zetten?

Alvast enorm bedankt, ik word er al minsten een week helemaal gek van!

Gebruikt deze een aparte voeding? Probeer je mapjes ook eens te verplaatsen op een anderen pc.

De externe schijf gebruikt aparte voeding. Er is dus een USB-kabel en een 'stroomkabel'.
En met de mappen verplaatsen in een andere map...bedoel je dan als ik nu alles in 'mijn muziek' wil zetten, ik het moet proberen in bijvoorbeeld 'mijn documenten'.

(Sorry, ik ben nogal een noob met computers)

Oh, nog even iets. Eerst kon ik nog zo'n 20 mappen per keer verplaatsen. Nu stopt hij al, als ik 2 liedjes verplaats van de externe schijf naar de computer. (Doet me denken aan zo'n virus, waarbij je steeds minder tijd hebt voordat de computer zichzelf afsluit)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik bedoel dat je de schijf even op een andere PC/laptop aansluit, en alle data dáárheen verplaatst.

Antwoord op vraag 2: Als je echt zeker wilt weten zou ik even een virusscan uitvoeren.

(Sorry, ik ben nogal een noob met computers)

Geeft niets, ik help wel.

EDIT: Is de schijf niet gevallen, of zijn er andere rare dingen mee gebeurd?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan