i/o fout in het apparaat, h: niet toegankelijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter eger
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eger

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Bij het insteken van mijn Integral 2.0 usb-stick in de 1.1 usb ingang van mijn PC zie ik in 'deze computer' de stick wel (verw.schijf h:), maar krijg dan de volgende melding als ik de bestanden wil bekijken:
h:\ is niet toegankelijk
kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een i/o apparaat.
2.0 moet in 1.1 kunnen dacht ik, alleen met wat vertraging waarschijnlijk, maar het zou toch moeten werken?
Wie helpt?

eger

Had die andere PC toevallig wel usb 2.0?

Het is zo dat usb 2.0 downward compatibel is, d.w.z. dat de usb2 poort wel met usb 1.1 apparaten kan werken... maar andersom is dat niet... dus usb 1.1 poorten kunnen niet altijd met usb2 apparaten overweg... in het geval van echte stroomvreters [wat een usb stick niet is, maar bepaalde andere dingen als externe schijven zonder voeding, usb scanners zonder voeding, wireless usb sticks, etc.] kun je de usb boel zelfs opblazen... usb 2.0 kan namelijk veel meer stroom leveren....

Misschien wil die stick [omdat ook in de beschrijving expliciet usb 2.0 staat] alleen maar in een usb 2.0 functioneren......

Misschien kun je die ene PC upgraden met een PCI usb 2.0 kaartje....

Had die andere PC toevallig wel usb 2.0?

Het is zo dat usb 2.0 downward compatibel is, d.w.z. dat de usb2 poort wel met usb 1.1 apparaten kan werken... maar andersom is dat niet... dus usb 1.1 poorten kunnen niet altijd met usb2 apparaten overweg... in het geval van echte stroomvreters [wat een usb stick niet is, maar bepaalde andere dingen als externe schijven zonder voeding, usb scanners zonder voeding, wireless usb sticks, etc.] kun je de usb boel zelfs opblazen... usb 2.0 kan namelijk veel meer stroom leveren....

Misschien wil die stick [omdat ook in de beschrijving expliciet usb 2.0 staat] alleen maar in een usb 2.0 functioneren......

Misschien kun je die ene PC upgraden met een PCI usb 2.0 kaartje....

dit laatste had ik inmiddels al een tijd geleden gedaan, dan werkt de stick dus wel, maar dan moest ik achterin de pc wezen om in te steken, hoewel met verlengkabeltje..!); ik wilde m'n stick natuurlijk liefst voor in de pc steken; maar, bedankt voor je reactie, ik weet nu de oorzaak dus, ik 'dacht' overigens dat er bij 1.1 alleen vertraging gaf , maar wel moest werken.
Nogmaals bedankt!

groeten,

eger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan