• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

I.p.v. groen vlak een vlaggetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1234

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Hoi allen,

Nu het volgende. In een cel dien ik alleen maar Y, N, of N/A aan te geven als antwoord (zie kolom L in bijlage). Indien ik Y in toets wil ik dat er een groen vlaggetje komt i.p.v. een groen vlak.

Iemand een idee hoe ik dat doe?

Groet,

Bijlagen

willem1234,

Zet deze code achter het werkblad en type een Y (hoofdletter) en geef een enter.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 12 Then
If Target = "Y" Then Target = "ü"
   With Target
    .Font.Name = "Wingdings"
    .Font.Size = 12
    .Font.ColorIndex = 10 'Donkergroen - 4 = Lichtgroen
   End With
End If
End Sub
Bedoel je dit?

Zo....als amateur is dit echt ff lastig ;-) Kan dat alleen op die manier? is er niet iets van een formule? Toch dank weer.

willem1234,

Zo....als amateur is dit echt ff lastig ;-) Kan dat alleen op die manier? is er niet iets van een formule? Toch dank weer.
Ik denk dat zelfs de code nog wel zal worden aangepast. (ik ben echt een amateur, zeker hier in)
Ofdat het ook met een formule kan, zou ik je miet durven zeggen.
Je staat er versteld van wat men hier allemaal kan met Excel, dus hou nog even de moet erin.

Suc6

hartelijk dank! Dit werkt i.d.d. maar i.p.v. Y (yes) of N (no) moet ik dus 1 of 0 invullen. Dit kan dus niet anders?

Het kan anders, maar met 'y' en 'n' gaat het niet lukken op deze manier denk ik...

Kijk eens in bijlage... met gegevensvalidatie los je dit meteen op

Bijlagen

• ScreenShot001.png
    ScreenShot001.png
    14,2 KB · Weergaven: 47
  • ScreenShot002.png
    ScreenShot002.png
    1,7 KB · Weergaven: 43
Oke.....ik heb dit in mijn Engelse versie ook gevonden, maar wat bedoel je precies?

Nu kan er enkel 1 of 0 worden ingevoerd. Dus je collega's KUNNEN geen y of n meer intypen.
Als ze 1 of 0 intypen werkt je code met je vlaggetje.

Helder, hartelijk dank. Enige is nu nog dat ik wel andere getallen kan invullen........

Nee hoor.
Kijk eens in bijlage of je het wel juist gedaan hebt ;-)

Bijlagen

Willem1234

aangepaste versie van ExcelAmateur:

Vul in kolom L een y in (grote of kleine letter maakt niet uit) en je krijgt een groen vlaggetje.
Vul in kolom L een n in (grote of kleine letter maakt niet uit) en je krijgt een Rood vlaggetje.

Bekijk bijlage 108287

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan