i3 2120 - Overclockbaar naar 3.5 ghz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hoi allemaal,
Ik heb een i3 2120 @ 3.3 ghz.
Mobo: Asus p8b75m-LX

Nu lees ik op internet dat je een i3 2120 niet kan overclocken omdat de multiplier gelocked is, maar dat je hem wel een klein beetje kan OC'en naar 3.5 ghz door de BCLK omhoog te halen (met een paar mhz)
Is het verstandig om dit te doen? Overclocken heb ik nog nooit gedaan op processors, en heb er weinig verstand van (weet wel wat BCLK, multiplier enz. is)
Is het uberhaupt mogelijk om dit te doen met deze processor? Zo ja, krijg ik er een prestatiewinst door?
Graag reacties van iemand die er veel verstand van heeft!

Edit: Wat extra info;
Heb een aftermarket koeler op de CPU, namelijk een CoolerMaster Hyper tx3 evo. Cpu idled @ ongeveer 32 graden en onder load (Bf3) ongeveer 52 graden.
PSU: Corsair Builder series cx 500w V2

Bedankt alvast:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het kan, maar je zal het verschil niet merken

Ik wil dus juist horen of het wél of niet kan. Weet ik niet heb ik weinig aan :confused:
Zou ik het verschil ook niet merken als ik bf3 speel?
Edit: Nu lees ik ook dat de FSB overclocken tot data loss kan leiden. Daarom toch maar niet oc'en, was al van plan om naar een i5 2500k te gaan upgraden :)

Laatst bewerkt:
Nee, omdat een i3 niet echt gebouwd is voor gamen zal een overklock een paar fps schelen

Jep.. maar toch doet hij het zeer goed in hedendaagse games ;) 60 fps op ultra met een gtx 660.
Jammer dat de multiplier niet unlocked is.. dan zou het echt de beste budget cpu ooit zijn.

Het bordje is ook niet echt gemaakt om over te klokken, geen koeling op je mosfetjes.
Bij omhoog krikken van je CPU krijg je waarschijnlijk warmte problemen op je mobo.
Dus als wilt oc-en kijk dan naast je cpu ook even schuin naar een ander mobo ;)

Dus als ik een i5 2500k ga kopen en daarmee ga overclocken naar rond de 4 ghz zou ik ook een ander mobo moeten kopen? :confused:

4Ghz zal niet zo'n probleem zijn, dat haalt de 2500K zonder enige moeite.

Echter als je voltages een stuk omhoog moet schroeven zal je tegen dit probleem lopen.
Dat zal rond de 4,4 en hoger zijn.

Dan zal het wel lukken ;) ik verwacht niet dat ik boven de 4.4 nodig heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan