I386 bestanden terug zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Hallo,

Ik heb een computer waarbij windows XP installatie op de hardeschijf bevind. Deze map genaamd I386 bevat installatie bestanden die zich normaal op een Windows XP Home of Prof cd bevinden. Helaas heb ik bij deze pc nooit een CD van Windows Home Edtion gehad. Als je dus Windows opnieuw wou installeren, moest je deze van de hardeschijf laden. Maar helaas is de hardeschijf kapot. Toen ik de computer kocht heb ik van de I386 een back-up gemaakt, en deze op een andere pc gezet. maar de vraag: Hoe krijg ik deze bestanden weer terug op de nieuwe hardeschijf? (ik heb geen Windows XP Home CD-rom maar wel de licentie sticker op het zijfront van mijn pc-kast) Ik weet dat je verschillende partities aan moet maken. Maar dat kan ik wel.

Groeten,

sys88

Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook gewoon die I386 map op de andere pc op een cdtje fikken, of je kan 2 partitie's aanmaken met fdisk op de lege pc en dan met net use commando een netwerkverbinding in dos maken en de bestanden naar de 2e partitie op de lege pc kopieren.

Hoe werkt dat netwerk commando? Let op: er is nog geen besturings systeem geinstalleerd. Duis ik moet het kunnen uitvoeren in DOS.

Allereerst heb je een opstartflop nodig die je netwerkkaarten onderstei\und, deze kan je hier vinden, vervolgens kan je met het "net use" commando een verbinding tot stand brengen, meer uitleg daarover vind je hier Denki er wel aan dat je op de andere pc een echte share aanmaakt, dus geen c$ (hoort wel te werken maar doet het soms toch niet).

waarom niet gewoon een eigen XP cd branden dan als je in het bezit bent van de map i386 ??

het enige wat je hoeft te doen is dan even een xp cd van iemand te lenen omdaar de opstart files vanaf te halen, dit kan geen kwaad voor je licentie want je gebruikt je eigen i386 map.

onderstaande een kleine handleiding hoe dit te doen.

---------------------------------------------------------------------

Maak een map aan die noem je bv Winxp en zet daar de map i386 in.
de boot files die nodig zijn van de XP cd halen, hiervoor heb je het programma isobuster nodig http://www.smart-projects.net/isobuster/ na installatie open je isobuster en gaan we 2 files van de Windows XP cd naar de harde schijf halen.
Klik op Bootable en je vindt daar 2 files selecteer deze beide en klik met de rechter muisknop op de files en kies voor extract objects , in het scherm wat nu opent klik je op de map Winxp en laat de files daar heen zetten.

Open Nero en kies in het compilatie scherm voor CD-ROM ( opstarten)

Zet een vinkje bij Imagebestand en klik op bladeren.

In het schermpje wat nu opent moet je even zorgen dat alle bestanden getoond worden door op het pijltje te klikken en open dan het bestand Microsoft Corporation.img.

Zorg dat Expert instellingen toelaten aangevinkt is en kies bij emulatie soort voor Geen emulatie zet achter aantal geladen sectoren de waarde op 4 ( zie afb)

Klik daarna op het tabblad ISO en neem de instellingen over die je ziet in de volgende afbeelding.

Klik nu op het tabblad label en vul daar de label naam in die de originele cd heeft.

kijk in onderstaande tabel welke namen er gebruikt kunnen worden.

Windows XP Pro Retail WINPFPP_NL
Windows XP Home Retail WINHFPP_NL
Windows XP Pro Upgrade WINPCCP_NL
Windows XP Home Upgrade WINHCCP_NL
Windows XP Pro OEM WINPOEM_NL
Windows XP Home OEM WINHOEM_NL
Windows XP Pro Corperate versie WINPVOL_NL
Windows XP Home Corperate versie WINHVOL_NL

Klik nu op het Tabblad branden en vink daar schrijven en CD afsluiten aan.

zet de brand snelheid zo laag mogelijk i.v.m de bitdiepte van branden op lage snelheid haal je de beste resultaten.

Klik nu op nieuw en zoek de map windows-xp op sleep alle bestanden die daar staan naar het brandscherm Behalve het Microsoft Corporation.img file.

Klik nu op het CD BRAND knopje en klik op schrijven.

De cd zal nu gebrand worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan