i5-2500k doet een beetje raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LAtol

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hallo,

Ik heb vandaag eens de OC Genie functie gebruikt van MSI, werkte in eerste instantie goed, maar een Vcore van bijna 1,4v en "maar" 4,2 Ghz en de DRAM v was bijna 1,7 dus te hoog.

Nu heb ik OC Genie uitgezet, maar de CPU Lijkt nu zichzelf "automatisch" te overclocken, CPU-Z zegt dat de multiplier tussen de 16-45 ligt, eerst was dat gewoon 33.

Qua temps en stabiliteit is er niks veranderd, op 100% load, word 1 core maximaal 72 graden, het hangt zo rond de 65-70. Na een tijdje werden ze rond de 75. (20 min) met prime95.

Hij loopt nu ook op 4,5Ghz.
Ik vind het een beetje raar dat hij zelf het voltage en de multipier veranderd heeft, ik heb eerder OC Genie gebruikt en toen resette hij de multiplier en alles gewoon naar hun normale waarden.

EDIT: heb nu 50 erop zitten de temps hingen rond de 70 op het laatste, niks speciaals alles liep stabiel. Nog altijd vind ik het een beetje raar dat de multipier 16-45 is en niet gewoon 33.

Als dit geen probleem vormt laat ik 'em hier wel op staan, maar hij idled op 2-3Ghz en springt soms naar de 4Ghz, temps zijn rond de 30.

Is dat dan toch normaal allemaal?

Hier een screen:
[smallIMG]http://i.imgur.com/VXc0Cor.png[/smallIMG]

Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Staan de instellingen in je bios ook nog als de oude instellingen??

Hallo, sorry voor de late reactie, ja die staan gewoon op default, ook staat bij de multiplier gewoon 33x,
Ook zegt Windows 8 Taakbeheer, Real temp en CPU-Z andere snelheden. volgens CPU-Z idled die op 1,5Ghz en soms springt die dan naar 4,5Ghz.

Win8 tb zegt de hele tijd 4,4Ghz en RealTemp geeft steeds iets anders weer, die springt van 1 naar 4 naar 2 naar3 enz constant.

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens CPU-Z idled die op 1,5Ghz en soms springt die dan naar 4,5Ghz.
dat is intel speedstep die zorgt er iedere keer weer voor dat je cpu word terug klokt zodra hij niet echt belast word

verder heb je waarschijnlijk ook in de bios de cpu ratio op x45 staan waardoor de cpu standaard naar 4,5Ghz klokt
75C is wel warm na 20 minuten, je zult dus je vcore een beetje naar beneden moeten schroeven wil je goede temps behouden (doe dit stap voets totdat de pc crashed als hij belast word en schroef hem dan weer met 0,010 volts omhoog)
Zorg er voor dat hij tijdens prime95 niet boven de 72c komt dan zit je goed

Laatst bewerkt:
@AjaxKing97
Welkom op helpmij.nl :thumb:
Helpen doen wij via het forum, niet via prive wegen. Op die manier kan elk ander gebruik maken van de gegeven antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan