i5 2500k? nog waard nieuw mobo en koeler om over te klokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
hallo ik kwam laats een site tegen genaamd:''dealstunter.nl'' waar ze een ASRock Fatal1ty P67 Performance voor 30 euro verkopen. (dit mobo had ik vroeger ook)
hierbij wil ik dan ook een Spire THERMAX II van 20 euro bijkopen.

maar mijn vraag is. ga ik hier veel winst op maken tijdens het gamen spellen zoals,''watch dogs,gta v, far cry 4, accasins creed unity''\
mijn cpu kan stock nog wel eigenlijk alle spellen op ultra aan terwijl ze een ivy bridge cpu nodig hebben.

maar ga ik hierbij veel winst uithalen.
en met deze koeler hoeveel kan ik hem dan overklokken?

mijn specs:

i5 2500k 3.3ghz.
sapphire radeon dual x 280x 3 gb
8 gb ram 1600 mhz. (sandy ondersteund alleen maar 1333)
corsair cx600m

of is het beter nog een jaar te wachtten tot zomervakantie 2015 en dan een nieuwe pc te kopen?

Doorsparen zou ik doen. Zoals je zelf al zegt: je kunt alles nog op ultra spelen met deze processor, zelfs zonder overclock.

Waarom dit zo is? Ivy bridge heeft voornamelijk krachtigere onboard video terwijl de processor nauwelijks krachtiger is.

die i5 2500k kan alles nog prima aan.
Ik heb zelf die cpu ook en deze cpu draait alles zonder problemen

het overklokken verschilt per processor de ene i5 2500K is de andere i5 2500k niet er zullen altijd microscopische verschillen zijn waardoor de ene hoger klokt dan de ander.
de i5 2500k staat er wel om bekend om op een goede lucht koeler de 5Ghz te halen.

30 euro voor een P67 is wel het geld waard imho
50 euro totaal is niet veel en heb je zo terug als je kleusjes of een baan hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan