i5 3570k & 2 Way CrossfireX XFX HD 7950

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandschuur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2013
Gegroet,

Kan een i5 3750k goed met 2 videokaarten van XFX HD 7590 in CrossfireX werken?

Mvg Zandschuur

Hoi,

zie daar weinig problemen in lijk mij goed te kunnen draaien.

zolang het moederbord crossfire ondersteund zal dat geen probleem zijn

Oke, en hoeveel watt moet ik voor dit systeem hebben? Houd er rekening mee dat ik de processor ga overclocken!

Oke, maar als ik bijvoorbeeld de Corsair 750M neem op alternate.nl in combinatie met die 2 videokaarten, dan komt er een foutmelding: "De gewenste grafische kaarten vereisen een voeding met twee aparte 12 volt circuits. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten." Dus kan het dan niet?

nee dat klopt niet Volt circuits kunnen prima verdeeld worden over videokaarten wat telt is het aantal ampere dat over de 12V lijn heen kan
en hoeveel Connectoren je nodig hebt, in dit geval heb je dus 4 x 6pins PCIE connectoren nodig om beide kaarten van stroom te voorzien

de XFX HD7950 in Crossfire kan een piek wattage bereiken van 656watts dat deel je door 12 (omdat het een 12volt lijn is die de kaarten stroom leveren) dat is dus 54,6 ampere op de 12v rail
verder moet je er ook achter zien te komen hoeveel ampere de cpu nodig heeft want ook die zal stroom trekken van de 12v rail

combineer die 2 bij elkaar en je zult er achter komen hoeveel amps je nodig hebt in totaal
de i7 3770k kan zo 200watts bij een OC van 4.5Ghz verstoken

ik kan niet 100% accuraat zijn het kan zijn dat jou cpu minder stroom nodig heeft om het zelfde resultaat te bereiken of juist meer
iedere cpu is anders

200/12 = 16,6 ampere

16,6 + 54,6 = 71,2 ampere in totaal

je moet dus op zoek gaan naar een PSU die zo rond de 70 ampere op de 12volt lijn kan leveren zo zul je altijd safe zitten
de corsair 750M heeft 63 ampere op de 12volt lijn dat is dus net te weinig

in dit geval zul je dus opzoek moeten gaan naar een 850watts voeding
ga je niet overklokken dan kun je wel een 750watter nemen

de seasonic-m12ii-850w-80+-bronze moet voldoen deze komt met 4 6+2 pins PCI-E connectors en heeft 70amps op de 12v rail

Laatst bewerkt:
Wauw, thanks man. Bedankt voor de uitleg! Maar waar haal je al die informatie vandaan over hoeveel Watt ze maximaal gebruiken enz. Ik kan dat nergens terug vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan