i5-3570K boxed cooler of andere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdehaas

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo,

Ik ben van plan de i5-3570K te gaan aanschaffen, maar ik lees veel verhalen over dat de i5-3570K warmer word dan de 2e generatie i5 processoren en dat de standaard cooler eigenlijk niet de beste keuze is. nu is mijn vraag wat jullie aanraden. ik ben niet van plan te overclocken ofzo maar ik wil mijn processor toch zo koel mogelijk houden omdat me dat het beste lijkt voor de processor! ik ga waarschijnlijk ook geen grafische kaart gebruiken en ga dus de GPU gebruiken die in de processor zit. ik weet niet of de processor hierdoor warmer gaat worden dan dat ik apart een grafische kaart inbouw?

ik had deze twee coolers in gedachte:

scythe Mugen 2 rev B
Gelid tranquillo rev 2

groetjes,

Sander

Ik heb een i5 3570K en in idle heeft hij met de standaard koeler 30-35°C bij games met mn HD 7850 dus niet ingebouwde gpu gaat hij tot ong 60-70 hangt af van welk spel, weet niet als je gaat gamen :D

Heb dus gwn de cpu op moederbord zitten met standaard koeler.

ik ben niet direct van plan te gaan gamen, maar wie weet wat ik over een jaar ga doen. het gaat me er eigenlijk om dat ik mijn processor dan zo koel mogelijk wil houden, omdat mijn vorige computer de Q6600 eigenlijk constant rond de 60/70 graden zat.. dit lijkt me niet erg gezond voor de processor. is het mogelijk om later alsnog die standaard koeler te verwijderen en een nieuwe te plaatsen? of is dat teveel gedoe ivm die thermal pasta / pad op de heatsink?

Je kan natuurlijk thermal pasta aanbrengen, weet niet als het veel zal uitmaken ;) als je ziet dat mn i5 al zonder op 30°C loopt..

Hier zie je mn waarden, er draait maar 1 casefan :P

i5%2035701k%20temp.jpg

ik bedoelde niet of thermal pasta aanbrengen uitmaakt, maar of ik de standaard koeler gewoon kan verwijderen, als ik een nieuwe cooler zou willen inbouwen, zonder dat ik daarmee de processor beschadig? ivm dat ik die thermal pad van die cooler er af moet zien te krijgen toch? de temperaturen vallen toch wel mee met de standaard cooler zie ik!

Je kan de standaard verwijderen, je kan er idd andere coolers erop zetten als je het goed doet natuurlijk! :d
Zelf zou ik er niet aankomen, wil hem natuurlijk niet kapot maken.

Nee dat probleem heb ik ook, is de eerste keer dat ik een pc in elkaar ga zetten, en eigenlijk wil ik het in een keer goed doen, zodat ik er niet meer aan hoef te komen! het handige aan die standaard cooler is dat die thermal pad erop zit, hoef ik niet te knoeien met thermal pasta, wat ik nog nooit gedaan heb. dus ja , als ik jouw temperaturen zo zie, weet ik niet of het echt veel gaat uitmaken als ik nu 40 euro ga uitgeven aan een cooler!

Tja, in het ergste geval zijn de temparaturen wel torenhoog, als je dan over een jaar toch meer wilt gamen kan je ook dan ervoor kiezen de koeler te vervangen.
Via google vind je zo al tientallen goede tutorials waar stap voor stap met foto's of zelfs een filmpje wordt uitgelegd wat je moet doen.

Daarom, ik denk dat ik het zo ga proberen! dankjewel voor je hulp :) bevalt de 3570K? haha

Tuurlijk een van de laatste cpu's, lekker ding hoor! ;)
Zelf niet overclocked draait hij goed.

Hier max temp terwijl k bf3 aan het spelen was op ultra settings, 80 haalt ie met moeite met de standaard koeler!

i5%2035701k%20temp2.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan