i5 processor of core 2 duo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Hallo allemaal,

Na veel gezoek en veel te hebben vergeleken op cpuboss.com, ben ik er toch nog niet helemaal uit. Vandaar dat ik mijn vraag hier dan ook neerleg.

Ik ben van plan om een macbook pro (2e hands) aan te schaffen, maar ik weet niet precies wat voor mij volstaat als ik kijk naar de processor. De programma's die ik wil gaan draaien zijn o.a:

- Pro Tools
- Logic

Daarnaast gewoon het dagelijkse werk als een mailtje sturen, op internet surfen etc. Nu is mijn vraag dus:

Wat is nu precies het verschil tussen een bijvoorbeeld een 2,5 Ghz intel core i5 en een 2,5 Ghz core 2 duo? En welke volstaat voor mij?

Alvast bedankt voor het helpen van deze leek :rolleyes:

Mij lijkt voor die dingen een core 2 duo je beste keuze.
i5 is natuurlijk beter, maar je gaat ook zonder kunnen

gr,
Maxim

De DAW's waarover je het hebt verbruiken veel cpu vermogen en zeker als je nog veel vst's erop gaat gebruiken.
Kortom een core 2 duo is opzich voldoende maar ik raad toch wel aan om een i5 te nemen.

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad het geval dat ik er nog wat vst's op wil zetten. Dus dan ga ik verder kijken naar een i5. Al is het alleen maar voor de zekerheid, zodat ik zeker weet dat ik niet vast ga lopen als ik wat extra's erop wil draaien. Ik wil natuurlijk niet in de positie komen dat het net wel / net niet lekker draait.

edit:
Moet ik toevallig nog opletten met Gigahertz? (2,3 , 2,4 , 2,5?)

Laatst bewerkt:
In principe is boven de 2 ghz goed genoeg, 0.1 meer maakt geen grote verschillen

Goed genoeg als je bij elke vst vast wil lopen :) (no offends)

@Basiboy: Eerst zeg je onderstaande:

De DAW's waarover je het hebt verbruiken veel cpu vermogen en zeker als je nog veel vst's erop gaat gebruiken.
Kortom een core 2 duo is opzich voldoende maar ik raad toch wel aan om een i5 te nemen.

Daarna zeg je:
"Goed genoeg als je bij elke vst vast wil lopen (no offends)"

Waar doel je nu precies op?

@Basiboy: Eerst zeg je onderstaande:

Daarna zeg je:
"Goed genoeg als je bij elke vst vast wil lopen (no offends)"

Waar doel je nu precies op?
Ik doel niet echt ergens op maar het lijkt mij gewoon beter om een i5 te nemen omdat vst's veel CPU vermogen zuipen.

Late reactie... Bedankt allen voor de antwoorden en hulp! Ik ga dus op zoek naar een macbook pro met een i5 processor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan