i7 2600K overclock 4.4Ghz

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,
Ik was zonet aan het experimenteren in de bios van mijn nieuw asus sabertooth p67 moederbord en ik zag hier de functie OC Tuner. Deze overclockt automatisch de cpu zonder dat je iets moet doen dus... Ik klikte er maar eens op. Nadat de pc zichzelf een paar keer had herstart kwam ik terug in de bios en zag ik dat hij de cpu tot 4.4Ghz had overclocked. Toen ik bootte in windows zag ik dat mijn temperaturen idle 32 tot 34 graden zijn en als ik prime95 laat runnen zitten ze ongeveer ronde de 65 graden. Zijn deze temperaturen ok? En...verkort deze overclock de levensduur van de cpu niet ?
Alvast bedankt,
Axel

p.s: mijn systeem : intel core i7 2600K, asus sabertooth p67, Corsair hydro H80, corsair vengeance 8gb, 120gb intel 510 series ssd, 1tb wd caviar black, corsair 750W pws, asus engtx 580 dcII

Laatst bewerkt:
prima temps, maar had ook niet anders verwacht met een water set ;)

CPU's worden gelevered met een werkgarantie tot 90c. OC tune is ook nog eens een "veilige" overclock methode. waarschijnlijk als je voltages aan gaat passen e.d. dat je nog veel hoger kunt komen, maar dan wordt het wel iets riskanter.

TJmax is 98C haal daar 25C vanaf en dan zit je nog in de safe zone ongeveer 73C mag de i7 2600k worden om echt safe te zijn
90C lijkt mij een beetje te heet

Ok, bedankt voor de info. Dus ik neem aan dat deze overclock de levensduur van mijn cpu niet verkort ?
In bijlage zit een screenshot, zouden jullie deze eens willen bekijken en zien of alles oké is ?

Alvast bedankt !!
Axel

pintscrn3.jpg

niet veel lagere temps verlengt altijd je levens duur dat is standaard
moet er wel bij zeggen dat je op 3.4GHz wel warm bent wil je gaan overklocken heb je een betere koel blok nodig
ik zit op 4.5GHz op 65C maar wel met Corsair H50 koeler

Ik heb een corsair H80 koeler ?
En is dit dan een goe idee of niet ?

Een hoge voltage verkort je levensduur vele sneller dan de temperatuur!

Maar goed,
Je H80 komt pas echt van pas bij de hoge voltages doordat ie een grotere koel opp. heeft. Dus, bij een vrij normaal voltage als deze gaat je koeler je bv. zich niet echt onderscheiden van die van firest0rm... Pas bij een hoger voltage gaat ie meer en beter zijn werk doen!
Als je je pc voor gaming gebruikt kan je HT uitzetten, scheelt ook altijd wat in temps :)!

Verder, het kan echt niet zoveel kwaad, als hij op full load op zoveel blijft hangen kan je cpu'tje nog 5-10 jaar mee ^^. Maar tegen dan heb je waarschijnlijk al een andere :p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan