i7 2630M wordt erg snel, erg warm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Sinds twee dagen heb ik een Asus X5QSF (of N55SF, praktisch hetzelfde apparaat). Hier zit een i7 2630M 2.0Ghz in en als videokaart zit er een Nvidia Geforce 555m in (met Optimus technologie). Ik heb gisteren uit nieuwsgierigheid Team Fortress 2 opgestart. Dat spel draait uitstekend, met op de hoogste settings zo'n 100fps. Een keerzijde is dat m'n laptop erg warm wordt. Het programma Speedfan gaf aan dat (binnen een kwartier) de CPU zo'n 75 graden Celsius wordt en m'n GPU zo'n 70 graden. Beiden tikten ze ook de 80 graden aan.

Ik had deze temperaturen niet verwacht. Met de 'uitlaat' aan de rechterkant van de laptop kan deze hitte ook vrij irritant zijn.

Waar kan het aan liggen? Heb ik niet de juiste drivers? Of moet ik gewoon genoegen nemen met lagere graphics?

Nu ik aan het browsen ben, is m'n GPU 43 graden en m'n CPU zo'n 50 graden. Ik neem aan dat dat gewoon normaal is?

Bij voorbaat dank!

Voor een laptop is dat normaal.
Een laptop is sowieso niet geschikt om te gamen, je zit met de air flow en dat alles op elkaar zit, de warme kan minder goed weg.
Met speedfan kan je instellen hoeveel rpm of % de fan's moeten draaien zet die eens op 100%.

Die temps zijn niet zo bijzonder, pas als je bij laag verbruik al 80 graden ofzo haalt is er echt wat aan de hand. Maar wat jij noemt is normaal als je hem een beetje belast.

prima temperaturen voor een laptop hoor, niets om je zorgen over te maken, die van mijn pa is al 75 in idle( medion p8612 ). dit is niet goed, maar niet mijn zorgen :)

Het enigste is dat de processor van die temperatuur trager wordt, dat is alles!

Het enigste is dat de processor van die temperatuur trager wordt, dat is alles!

Nee helaas, een processor wordt niet trager als ie warmer is ;)

Bij de 95 graden schakelen de meeste moderne processors zichzelf uit.

Zoals gezegd, prima temperaturen voor een laptop :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan