Sinds twee dagen heb ik een Asus X5QSF (of N55SF, praktisch hetzelfde apparaat). Hier zit een i7 2630M 2.0Ghz in en als videokaart zit er een Nvidia Geforce 555m in (met Optimus technologie). Ik heb gisteren uit nieuwsgierigheid Team Fortress 2 opgestart. Dat spel draait uitstekend, met op de hoogste settings zo'n 100fps. Een keerzijde is dat m'n laptop erg warm wordt. Het programma Speedfan gaf aan dat (binnen een kwartier) de CPU zo'n 75 graden Celsius wordt en m'n GPU zo'n 70 graden. Beiden tikten ze ook de 80 graden aan.
Ik had deze temperaturen niet verwacht. Met de 'uitlaat' aan de rechterkant van de laptop kan deze hitte ook vrij irritant zijn.
Waar kan het aan liggen? Heb ik niet de juiste drivers? Of moet ik gewoon genoegen nemen met lagere graphics?
Nu ik aan het browsen ben, is m'n GPU 43 graden en m'n CPU zo'n 50 graden. Ik neem aan dat dat gewoon normaal is?
Bij voorbaat dank!
Ik had deze temperaturen niet verwacht. Met de 'uitlaat' aan de rechterkant van de laptop kan deze hitte ook vrij irritant zijn.
Waar kan het aan liggen? Heb ik niet de juiste drivers? Of moet ik gewoon genoegen nemen met lagere graphics?
Nu ik aan het browsen ben, is m'n GPU 43 graden en m'n CPU zo'n 50 graden. Ik neem aan dat dat gewoon normaal is?
Bij voorbaat dank!