i7-3770k blijft in turbo-modus (4.6ghz) en BSOD tijdens gamen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallo allemaal,

Na ontzettend veel geld te hebben gestoken in een PC ben ik helemaal ten einde raad.
Heb ik zulke goede hardware, gaat het nog fout. :@
Ik krijg tijdens het gamen BSOD's en volgens CPU-Z en AIDA64 staat mn i7-3770k constant op 4.6Ghz te draaien........
De temperaturen zijn prima: 31C op idle.

Via taakbeheer is de CPU ook niet op 100% bezig, gewoon op 0%.
Ik ben aan het overclocken geweest dus ik heb het moederbord alle standaarden terug laten zetten: probleem nog steeds niet opgelost.

Kunnen jullie me alsjeblieft ik ben nogal hulpeloos op dit moment.

alvast bedankt.

Heb je ook de voltage omhoog gedaan?
Als die de foute voltage heeft dan loopt die niet stabiel en krijg je BSOD's

Ik heb nooit zelf aan de voltages gezeten, dat vond ik te gevaarlijk.
CPU-Z zegt dat mn i7 op 4.6Ghz staat met een voltage van 1.532...... Dat is toch veeeel te hoog?

Het raarste nog is: in het BIOS staat datie gewoon op 3.5Ghz staat met 1.3V.....

Is niet raar.
In de bios modus is windows niet actief.
Dus het is iets in windows wat de snelheid opschroeft

Zou beginnen met het opgeven wat er in die bsod staat en welk merk en type moederbord het is, het OS en of het 32 of 64 bits is kan ook helpen, lees m'n sig.

Begin maar eens met je BIOS/UEFI te resetten ;) Dan weet je 100% zeker dat al je overclockinstellingen weg zijn.

Mobo is een Z77 Sabertooth en error code van BSOD is 0x00000124. Ik krijg ze nu random, zonder te gamen.

EDIT: driver van videokaart opnieuw geinstalleerd: CPU-Z en AIDA64 geven allebei weer gewoon 1.6Ghz aan op idle..................
Af en toe schieten ze naar 4.7Ghz maar dat hoort neem ik aan...

EDIT 2: probleem opgelost?!?! Heb de hele avond Arma2 DayZ kunnen spelen zonder ook maar 1 BSOD :) ik ga checken of de bsod's echt weg blijven, zo ja dan was er een foutje met de nvidia driver. (GTX670)

Laatst bewerkt:
kort geleden nog een enkele bsod gehad, daarna helemaal niet meer.
processor snelheid indicatie klopte in eerste instantie nog steeds niet, maar na een BIOS update was dat probleem ook verholpen. :)
dus uiteindelijk was het vermoed ik het BIOS die roet in het eten gooide.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan