i7 860 overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJaap93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
16
Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel ik ga merken van het overclocken van mijn i7 860 processor. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor gamen & video-bewerken. Op dit moment draait de processor gewoon op de standaard 2.8 ghz met auto-overclocking ingeschakeld.

Specs:
Moederbord: MSI P55-CD53
Videokaart: Radeon 6950 1 gb
Processor: Intel core i7 860
Case: Cooler Master Elite 310

Ik heb op dit moment nog de standaard stock-fan dus ik moet een nieuwe koeler gaan aanschaffen als ik ga overclocken. Nog advies? De Scythe Mugen 2 wordt vaak genoemd en heeft een mooie prijs dus weet iemand of die in mijn case zou passen?(Cooler Master Elite 310)

Als ik mijn processor overclock naar zo'n 3.8 ghz, heeft dat dan veel effect op het renderen van videos en de FPS in games?

Ik heb tot nu toe deze guide gelezen: http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/36609-p55-overclocking-guide-beginners.html
Hier word ook een P55 moederbord gebruikt en een i7 860 processor.

Tips?
 
In het gamen zul je er niet zo veel van merken, hier is je grafische kaart de belangrijkste component.
Maar voor videobewerkingen is het wel een aanrader.

Ik zet aardig vaak filmpjes om van video naar mv4 (om te streamen naar m'n ps3)
En met een overgeclocket i7 920 merk je duidelijk verschil tov stock snelheid.

De mugen is een goede koeler voor niet al te veel geld.
Zelf gebruik ik een gelapte V8 van Cooler master.
 
Oké, ik dacht ergens gelezen te hebben dat je eventueel ook wat verschil zit qua gamen als je overclocked i.v.m. hogere snelheden / sneller verwerkt etc.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een koeler aan ga schaffen en ga overclocken richting de 3.5-3.8 ghz :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Games gaan ietsje sneller, maar dan praten we over een paar Fps extra.
Eigenlijk verwaarloosbaar

Grafische kaart berekent (bijna) heel het grafisch gedeelte.

Maar je CPU kan die snelheid makkelijk aan.
Zo heb ik eventjes een i5 760 getest. Binnen 5 min stabiel op 4,2Ghz :)
Leuke reeks CPUtjes.
 
Oké, enig idee of de Scythe Mugen 2 koeler in mijn Coolermaster Elite 310 case past? Ik ga het morgen even onderzoeken door m'n kast open te doen en de maten op te zoeken maar misschien is er iemand die het weet.

En als ik een nieuwe koeler koop dan is het de bedoeling dat ik de stock koeler van de processor af haal?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk moet de stock koeler eraf :p waar wl je de nieuwe anders plaatsen.
Stock koeler eran, koelpasta goed verwijderen met bv een keukenrol.
Verse pasta erop en de mugen erop.
Gewoon handleiding van de mugen volgen



Je behuzing is 19.1 cm breed, de Mugen 15.8cm hoog.
Hier komt nog wat bij, hoogte mobo, zijwanden ect.
Dan zou het theoretch net moeten passen :)
 
Oké, mooi; dan zoek ik het zometeen nog even uit of ik die ruimte in het echt dus ook heb in mijn case met de andere dingen die er in zitten. Heeft iemand nog advies voor de koelpasta?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, super :D Ik heb net in mijn kast gekeken en als alle afmetingen kloppen dan past hij precies :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Quote's verwijderd.Bij een directe reactie is quoten niet nodig.Gebruik knop :Reageer op vraag.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan