I7 930, 90-100c°

Status
Niet open voor verdere reacties.

skuded

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een Asus Rampage III Extreme moederbord, en een 17 930. Mijn I7 is niet overcloacked, en heeft de standaard ventilator. Als ik niks aan het doen ben, staat hij rond een 50C°, maar als ik bv World of warcraft begin te spelen zit hij tussen de 90-100C°. Deze processor heeft wel in mijn vorige pc gezeten, dus zou het mss kunnen dat de koelings pasta te verouderd is ? Ik heb hem al een maand of 3.

Alvast bedankt voor de hulp ;)

nou verouderd zal wel meevallen,maar geen goed contact maken zou kunnen he:confused:

Hmm... dat van het koelpasta kan idd, maar je gebruikt de boxed cooler, die geleverd werd bij de PC? Want dat zou het probleem misschien ook kunnen zijn, maar als ik het verhaal goed begrijp het jij deze processor als eerder gebruikt? Zoja, dan zou ik het koelpasta eraf halen, goed schoonmaken en nieuwe koelpasta erop doen, maar ik ben geen proffesional, dus ik zou nog even wachten op de antwoorden van de proffesionals :thumb:

Hoe ben ik zeker dat hij goed contact maakt? Heb de ventilator er al eens opnieuw opgezet, maar geen verschil.

koelpasta verwijderen,en nieuw dun laagje aanbrengen,even met een ceditcard ofiets van dat goed uitstrijken en koeler er weerop
en dan kijken of het verschil maakt:confused:

Ik heb nieuwe koelings pasta erop gedaan, en dit schijnt het probleem te verhelpen ;)
Als ik nu ingame zit, zit ik rond de 50C°.

Logisch, als je de heatsink (koelblok) van de CPU hebt gehad, is het altijd aan te raden de boel schoon te maken en te voorzien van verse koelpasta.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan