i7 940 overklokken !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

erno1102

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Hallo ik heb 2 minutjes geleden mijn 940 ge overklokt naar 4ghz
Meteen als ik een spel speel krijg ik een probleem dat mijn pc opnieuw moet worden opgestart
Hij zegt dat de cpu te heet word en dat er daarom gevaar is

Help mij AUB
Kan ik hem nou wel of niet overklokken zo ja kan iemad miij vertellen hoe?

Hoi,

Overklokken doe je in stapjes en je zal een goede koeling moeten hebben ik zou even je verder hardware melden.

Dus jij denkt dat je een processor zonder enige moeite, 36% (ruim 1Ghz) sneller kan laten lopen zonder dat hij flink warmer wordt en niet kapot gaat?
Zoals al aangegeven zou je dit moeten doen in stapjes van hooguit 100mhz. Dit blijven testen of het stabiel is en dan een stapje er bij.
Dus niet zomaar gelijk naar de 4 Ghz. gaan.

De snelheden van de processor die normaal rond de 3Ghz loopt, is voor deze snelheid gebouwd. Zet je hem een flink stuk hoger, dan wordt hij instabiel.

8gb ram 1600 mhz
nvidia quadro 5800 fx 4 gb
p6t se moederbord

moet je nog meer info

ik wil hem overklokken naar 3,5 ghz

Wacht even: lees jezelf eerst eens in over overclocken voordat je iets gaat slopen! En nog voordat je je gaat inlezen zou ik de overclock terug zetten en mijzelf eens bedenken of dat je processor niet gewoon nog snel genoeg is.

Hoi,

welke koeler heb je want met een standaard koeler zal het niet gaan en zie eerdere berichten hoe te doen

wat nou als ik een amd 8150 fx waterkoeling zou doen ?

Hoi,

Ligt het aan mij je wil een I7 940 overklokken en je komt met een 8150fx waterkoeling wil je die nu overklokken zo ja is je moederbord daar voor geschikt.

Misschien kun je de volgende vraag eerst beantwoorden:

Waarom wil je gaan overklokken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan