i7-950 met ddr3-1333

Status
Niet open voor verdere reacties.

skandalouz

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
70
Goedendag,
de volgende pc staat in de planning, en aangezien het nu niet veel soeps meer is, moet alles nieuw. De keus is in eerste instantie gevallen op de Intel i7-950. Het moederbord wordt de Asus P6X58D Premium. Het gekozen RAM is ddr-1333. Bij het moederbord wordt vermeld dat dit ondersteund wordt, echter de processor ondersteund maar tot dd3-1066. Wat gebeurt er als tog de ddr3-1333 ingestoken wordt? Draait de pc wel, maar dan op 1066 snelheid, of gaat de pc uberhaupt niet meer aan? Is er groot verschil met als er toch 1066 gehaugen wordt gebruikt?
Overigens, op dit, net als meeste andere, moederbord zitten de geheugenbankjes in 3x2 combinaties (3x een zwarte en een blauwe naast elkaar). Moet hier speciaal 3 reepjes in zelfde kleur geprikt worden, of maakt het aantal en volgorde verder niet uit?
Bij voorbaat dank,
H Kant
 
Zou prima moeten werken. Zelf heb ik de i7-920 met DDR3-1375 draaien. De geheugen sloten zijn verschillend van kleur, met oog op de Triple channel functie. Je moet dan drie of zes gelijke geheugen modules gebruiken.
 
Bedankt voor de reactes
Maar verder is er dus geen reden om te kiezen voor 1333 in deze opstelling?
En triple channel is dan een optie, maar kan neem ik aan ook in 3 opeenvolgende (blauw, zwart, blauw) slots, of zelfs 2 in een paartje gestoken?
Groet.
 
Alle drie moeten dan in in dezelfde kleur, dus met drie geheugen modules sla je er steeds eentje over. Ik heb sneller geheugen genomen, met oog op overklok marge.
 
Zoals crash al typte. Modules in de zelfde kleur sloten houden voor triple channel.

1333 is een prima keuze, meestal kun je gewoon in de bios de verhouding instellen.
Zo draait bij mij het geheugen van 1333 ook ruim boven de 1400 Mhz.
Maar kan ik hem ook heel makkelijk onder de 1200 instellen.
1333 zal dus geen bottleneck zijn bij eventuele overklok acties.
 
OK, dan is dat geen probleem. Moeilijkheid lag alleen bij wat processor zou doen, maar die laat die snelheid dus wel toe.
Verder is het helemaal niet mogelijk om ouder geheugen bestaande uit 2 reepjes te gebruiken?
Groet
 
Neem aan dat het geen DDR3 is, dus zal het niet gaan.
 
Tuurlijk kan dat gewoon. als je nog ddr3 geheugen hebt, kun je dat ook gewoon gebruiken.
Alleen draait het dan in dual channel ipv tripple channel
 
Vooral technisch tekenen. Denk aan oa AutoCAD, Solidworks. Huidige computer is P4 @ 2,00 GHz en stamt uit 2000, en deze wordt van verwacht ook weer een redelijke tijd mee te kunnen.
Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan