i7 processor snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bobbski

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
beste mensen

ik heb klein probleempje

ik heb een i7 4790k processor maar volgens mij staat hij op turbo mode, ik heb alles geprobeerd om mijn processor op zijn standaard snelheid te draaien maar lukt niet,

hebben jullie misschien enig idee hoe ik dat kan oplossen want ben al 2 dagen bezig, processor combo met een asus ranger moederbord.

turbo mode draait hij op 4.4 maar standaard is hij 4.0, eigenlijk voor bios updating zag ik snelheid van mijn processor dalen tot 1.72 daarna naar 2.40 ofzo wanneer het nodig was ging hij tot 4.0 of 4.4 stijgen .

ikh oop dat ik hiermee geholpen wordt alvast bedankt.

Hoi,

Ben benieuwd waarom je de bios hebt upgedated hebt want als het nergens voor nodig was was dat dus overbodig. Ik zou de drivers van moederbord eens opnieuw installeren en vaak zit er een utility bij de downloads van moederbord waarmee je dit kan instellen.

Asus levert inderdaad een overclock programmaatje mee: Asus Turbo V (Evo ) en daarmee kun je met simpele handelingen de processor overclocken, ook is er een instelling voor een zgn. Turbo-mode hot-key ( toetsencombinatie waarmee je de processor in turbo-mode kunt zetten ).
Turbo V is onderdeel van de Asus AI-suite..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan