i780 wachtwoord weet niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasitcetin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
hey ik hep een samsung i780 ik hep een wachtword gezet
dat is als je scherm aan zet moet je de nummer in toetsen en die weet ik niet meer en de scherm is donkerder dan normal en ik wil hard reset doen hoe mensen ik wil mij telefoon niet weg gooien :( wat moet ik doen
ik kan nu helle maal nie mee doen help mij

Da's toch een kwestie van de pukcode erbij pakken"?

Zie hieronder hoe te handelen om na het invoeren van de pukcode gelijk een nieuw wachtwoord in te voeren:

Wat is een PUK code, wat kunt u ermee en waar moet u op letten? Dat zijn onderwerpen die op deze pagina behandeld worden.
De afkorting PUK betekend "Personal Unlock Kode", vrij vertaald: "persoonlijke ontgrendel code". Een PUK code zal u in de praktijk maar weinig gebruiken. U krijgt enkel met een PUK code te maken wanneer u driemaal een foute pincode heeft ingetoetst, of wanneer u uw pincode bent vergeten. Voor meer informatie over de PIN code kunt u elders binnen deze helpdesk terecht.

Als u een GSM koopt, wordt de PUK code altijd bij de simkaart geleverd op een stukje papier of karton. De PUK code is een standaard code die u niet kunt veranderen. De PUK code moet u goed bewaren op een veilige plaats, wanneer u namelijk driemaal de foute pincode heeft ingetoetst, wordt u gevraagd de PUK code in te voeren. De PUK code bestaat altijd uit acht cijfers. PUK codes worden automatisch gevraagd door uw telefoon als u driemaal de foute pincode heeft ingevoerd. Wanneer u de PUK code heeft kunt u ook direct de PIN code veranderen zonder de oude pincode in te moeten geven. Dit is voor alle toestellen hetzelfde. LET OP: Ga niet met deze functie rommelen als u niet beschikt over de PUK code, na negen foute invoeren, wordt uw simkaart definitief geblokkeerd en kan niemand deze meer voor u deblokkeren.

**05*PUK*nieuwePIN*nieuwePIN#

Als u bovenstaande code heeft ingetoetst, moet u op "ok" of de verzendtoets drukken en uw PIN code is veranderd in de nieuwe PIN code. U moet uw nieuwe PIN code tweemaal invoeren, dit is om tikfouten te voorkomen.

Bron

Laatst bewerkt:
kijk als ik de sim kaart uit haald dan de zelfde het ligt aan de telefoon

Het gaat om de code waarmee de telefoon gelocked is (Beveiligings code), niet de sim. (Pin / Puk code)

En de handleiding geeft hier uitleg over:
U bent de beveiligingscode, de PINcode
of de PUK-code vergeten

Als u deze of een andere code bent
vergeten, neemt u contact op met de
verkoper of uw provider.

Laatst bewerkt:
Je hebt bij aanschaf van je telefoon een papiertje gekregen met je PUK code erop. Als je telefoon helemaal gelockt is dan moet je even naar de winkel van je provider gaan (met bewijs van aanschaf), dan kunnen zij hem vast wel voor je resetten.

Mijn telefoon heeft ook 2 locks. Pin en telefoon... je kan er een andere sim in doen, maar dan moet je alsnog door een andere code heen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan