ialmrnt5 foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sas1324

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Ik krijg af en toe een foutmelding die begint met: het beeldschermstuurprogramma ialmrnt5 functioneert niet meer naar behoren. Voordat ik die foutmelding krijg lijkt het alsof mn laptop vastloopt, en vervolgens wordt het beeld heel donker en onleesbaar en dan die melding die ik nog net kan lezen. Ik kan dan wel weer alles doen maar uiteraard start ik hem dan opnieuw op en dan is er niks meer aan de hand. Soms dan nog de melding dat het systeem is hersteld.
Ik had al op verschillende fora gezocht dat dit een videokaart is? En dat je die moet updaten ofzo? Wie wat waar hoe, doe ik dat :rolleyes:
Ik heb het zelden hoor, maar vandaag ineens weer twee keer achter elkaar binnen een uur. En dan weer maanden niet.

Nog meer suggesties?

Dankje, maar die had ik al gelezen :) volgens mij heeft diegene in dat topic ook een veel groter probleem dan wat ik heb.

ialmrnt5

Deze melding heb ik ook gehad. Dit gebeurde steeds als ik video bestanden met een vrij hoge resolutie probeerde af te spelen.

Dit is hoe ik het heb opgelost: <Je eigen situatie kan natuurlijk anders zijn>
Via een het programmatje Belarc wat je systeem scant kwam ik erachter dat mijn display adaptor Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller was. Dit kun je ook veel simpeler vinden door op het bureau blad op de rechter muisknop te klikken en vervolgens: Eigenschappen, Instellingen en dan achter Beeldscherm te kijken. Dit Intel<R> 8245 enz. heb ik gegoogeld. Een van de resultaten is: http://www.intel.com/support/graphics/intel845g/sb/CS-009072.htm Vervolgens kun je op deze pagina klikken op Download the Intel Extreme Graphics Driver. Vervolgen selecteer je je Operating System en dat je een driver zoekt. Uit de zoekresultaten kies je een .exe file. In mijn geval: Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* XP (exe)

Installs graphic drivers version 14.10.3 for the integrated graphics controller of Intel® 845G chipsets.

Na op de eerste blauwe regel te klikken kom je op een vervolg pagina waar je de driver daadwerkelijk kan downloaden. In mijn geval: Multi language: win2k_xp14103.exe Boven aan de pagina wordt al gewaarschuwd wat er gebeurd als je de verkeerde driver probeert te installeren. De installatie wordt afgebroken en er gebeurd verder niks. Dit had ik ook al een keer voordat ik de juiste driver te pakken had.
Vervolgens moet je nog een keer op accept klikken en vervolgen nog een keer op Download Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* XP (exe). Hierna kan de installatie beginnen. Na het opnieuw opstarten van de PC was het probleem verholpen. Bestanden waarop mijn pc eerst vastliep kan ik nu probleemloos openen.

Het lastige van het vinden van de juiste driver is dat de website van Intel niet heel overzichtelijk ik. Via de Windows probleem oplosser werd ik hier ook al naar toe gestuurd zonder resultaat. Het in de search box invullen van de term die ik bij Googel heb ingevuld zorgde voor een hele lange lijst sub pagina's waar ik de juiste maar niet tussen kon vinden.

Laatst bewerkt:
Misschien heeft iemand anders nog wat aan je oplossing. Omdat het topic uit 2007 is sluit ik wel het topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan