ibd bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mumsel78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
zojuist berichten gelezen over belastingaangifte 2007. Ik heb bestanden belastingdienst op een externe schijf gezet om ze altijd terug te kunnen zien, helaas.
Bij het jaar 2007 lukt dit ook niet. Niet op de ext. schijf en ook niet als ik e.e.a. terug kopieer naar de C-schijf. Ik heb wel een XXXXXXX.IBD bestand gevonden. Maar mijn PC kan deze niet openen. Wat nu?

@mumsel: Hoe open je dat xxxxx.ibd bestand? Via Open bestand, en dan bladeren naar de plek waar dat bestand staat? En wat voor melding krijg je als je het opent?

Tijs.

Hoi dnties,

Ik heb het 1x geprobeerd te openen met kladblok, nu geeft pc het bestand het icoontje van een 'kladblok'-bestand en opent ie het in kladblok. Hij geeft de originele foutmelding niet meer. Volgens mij was het iets van dat er geen programma is om dit bestand te openen en dat je het of op je pc of via het web op kan sporen. Misschien dat je hier meer mee kan om mij te helpen??
In dezelfde map staat ook ib2007.dat bestand. Kan je hier wat mee?

Gr. Marjelle

@mumsel: Hoe open je dat xxxxx.ibd bestand? Via Open bestand, en dan bladeren naar de plek waar dat bestand staat? En wat voor melding krijg je als je het opent?

Tijs.

Ik bedoelde hier: De inkomstenbelastingdienst-software starten, zodra opgestart staat onderaan het programma: Open bestand
Klik daarop, en blader dan naar de plek waar dat xxxxxxxxx.ibd en dat ib2007.dat bestand staat (zet die beiden dus in 1 map neer, als dat nog niet het geval is).

Tijs.

Hoi,

Vergeet even dat ik een IBD bestand gevonden heb, ik kan het nl. niet meer vinden (klinkt heel dom, maar heb ondertussen geprobeerd om 2007 opnieuw in te vullen om zo aan de hand van definitieve aanslag op de juiste bedragen uit te komen, hier is dus wel een ibd bestand van, maar dat is niet degene die ik zoek).
Als bijlage een schermafdruk van alle bestanden die ik in een map op mijn externe schijf geplaatst heb betreffende de IB2007. Zo vanaf mijn C-schijf naar deze map verplaatst ivm revisie PC. Hier dus geen IBD bestand te zien.
Zou e.e.a. overschreven kunnen zijn door mijn opnieuw in te vullen IB2007 actie?

Bijlagen

• Scherm IB2007.JPG
    Scherm IB2007.JPG
    98,7 KB · Weergaven: 504
De aangifte zélf staat (normaal) niet in de programmatuur-map van de software.
Gegeven wat ik aan mappen zie in je afdruk zou ik als eerste kijken in F:\PC\Mijn Documenten
Daarin zou een map kunnen/moeten bestaan die Belastingdienst heet.
Daaronder dan weer een map die Aangifte inkomstenbelasting heet
en dan uiteindelijk daaronder een map die 2007 heet, met het .dat en .ibd bestand erin.

We horen het wel of je het hebt kunnen vinden.

Tijs.

reactie en vraag

ik ben net hier geregistreerd en heb dan ook al dezelfde vraag IBD bestand ik had het uit voorzorg op externe schijf gezet kan ik het niet lezen IBD bestand heb van alles geprobeerd belasting program opnieuw gedownload en ja er staat wel wat in maar niet bankrekeningen en daar gaat het juist om kan ik die ergens terug bekomen vanuit die schijf voorheen printte ik het ,maar ik dacht zet het op schijf en ben klaar ,niet dus bij voorbaat dank moeke

@moeke: Je moet (eigenlijk) een nieuwe vraag stellen voor jouw probleem.

Zoals je kunt lezen is ook een .dat bestand nodig uit dezelfde map waar je het .ibd bestand van gebackupped had. Ik verwacht (bijv.) dat in het .dat bestand de standaardgegevens staan, zoals naam, adres, rekeningnummer, sofi-nummer etc.

Meer hulp heb ik niet voor je. Anders bellen met de belastingdienst, lijkt mij en/of een nieuwe vraag stellen waar mensen die méér achtergrondkennis hierover hebben dan hopelijk reageren. Natuurlijk beste kennis over de programmatuur bij de Belastingdienst, dus ik zou persoonlijk daar contact mee opnemen.

Tijs.

ja bedankt voor de reactie ,ik denk dat ik dat maandag maar ga doen want zo kom ik er niet uit op datgene wat ik tevoorschijn kan halen staan alleen je verdiensten maar daar gaat het niet om gaat over de tegoeden bedankt gr moeke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan