IBM ThinkCentre A51 8132 Gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperuskevin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Hallo mensen,

Ik heb een IBM ThinkCentre en het probleem is dat ik een paar dagen geleden windows 7 Ultimate x32 had geinstaleerd en het spel GrandFantasia geinstallerd en opgestart...
Alles werkte maar naar een minuut stond het beeld stil en moest op ik de computer uit zetten en weer aan maar hij ging niet meer aan...
De PWM fan draait nu in een keer hard en gaat niet langzamer draaien wat hij bij het opstarten eerst wel deed...
De lampjes aan de voorkant gaan ook niet meer aan
en ik krijg geen beeld... Weet iemand hier mischien een oplossing voor??

Groeten kevin

a. Voedingskabel losmaken van de pc, en daarna 12x kort de aan-uit knop aan de voorkant van de pc indrukken. Daarna weer de voedingskabel erin doen en proberen de pc normaal te starten.
b. Met voedingskabel eraf de systeemkast openmaken en geheugenmodules eruit halen en er weer in stoppen. Doe hetzelfde voor evt. insteekkaarten.

b. pas proberen als a. geen resultaat biedt.

We horen wel of het wat geholpen heeft.

Tijs.

dit heeft geen ander resultaat opgeleverd... zal ik hier mischien een filmpje van maken??

Of een fimpje helpt weet ik niet, want ik heb zo snel geen tips meer: Misschien is het hele moederbord nu kapot.

Tijs.

Je moet geen vragen stellen die niet te beantwoorden zijn hier op het forum: Zo'n beetje ALLES aan een computer kan spontaan kapot gaan (harde schijven, geheugenmodules, moederborden, condensatoren, voedingen etc.)

Tests die je zelf nog kunt doen:
a. testen met een geleende voeding
b. testen met zoveel mogelijk onderdelen losgekoppeld van het moederbord (geheugenmodules, insteekkaarten, muis+toetsenbord etc.) en kijken of je het moederbord hoort 'piepen' (of evt. visuele signalen geven) en (indien videokaart aangesloten) of er nog wat te zien valt bij opstarten.

Gebeurt er dan nog steeds niets tastbaars, dan ga ik ervanuit dat het moederbord kapot zou kunnen/moeten zijn.

Tijs.

USB Headers los koppelen het kan zijn dat een USB poort kortsluiting maakt waardoor de pc totaal niet opstart en dood lijkt te zijn
figure14.jpg

Dit is niet mogelijk... er zit een kabel van mijn moederbord aan een printplaat waarop de usb en front audio aanzit en daar zit weer een kabel aan naar mijn Aan/Uit schakelaar en led lights

gebruik je de front audio dan?
kun je ze niet los van elkaar knippen zitten ze vast met tierips?

als je ze niet los kan halen dan kun je het ook niet testen...

die kabels kun je gewoon los trekken...

heb je geen IDE aansluiting direct op het moederbord?

Jawel alleen het probleem is dat de aan en uit knop op het printplaat van de usb aanstuiting is aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan