Ibook 500 GB Family zeer langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Hallo,

Ik heb een Ibook 500 GB HDD gekocht, en aangesloten met een eSata kabel. Nu dacht ik dat esata een max. snelheid had van rond de 1,5 GB/s. Met een bestandsoverdracht van de ene schijf naar de andere is de snelheid gemiddeld 12.1 Mb/s. Zou iemand weten waar dit aan zou kunnen liggen, want lijkt me niet normaal?

Alvast bedankt.

Dit is normaal hoor. Meestal krijg je alleen hogere snelheden bij grote bestanden. Ook moet je de doorvoersnelheid op de sites niet te letterlijk nemen, dit is alleen in ''optimale omstandigheden'' te behalen.

Dit is normaal hoor. Meestal krijg je alleen hogere snelheden bij grote bestanden. Ook moet je de doorvoersnelheid op de sites niet te letterlijk nemen, dit is alleen in ''optimale omstandigheden'' te behalen.

Ook bij grote bestanden gaat ie langzaam

Bij mij gaat het sneller via USB 2.0 maar het kan ook aan je systeem liggen die is ook belangrijk, wat zijn de specs van je systeem?

Bij mij gaat het sneller via USB 2.0 maar het kan ook aan je systeem liggen die is ook belangrijk, wat zijn de specs van je systeem?

Lijkt me sterk dat het aan me pc ligt:
- Intel Core 2 Duo e8500 @ 3.16 Ghz
- 4 GB 800 Mhz RAM
- 8800 GTS 512 MB
- P5K

Daar zal het niet aan liggen inderdaad het is een mooi systeem:D

Hmm... toch maar een kick ipv een nieuw topic denk ik.
Ik zit met een vergelijkbaar probleem, ik had een stapel bestanden 200 Gb die ik op m'n hdd wilde zetten via eSATA, nu was het maximum wat ik behaalde qua snelheid 25 MB/s terwijl mij altijd wijs is gemaakt dat het ergens tussen de 1 en 3 GB/s zou moeten zijn...
Weet iemand hier inmiddels al wat meer van? Ik werk met Windows 7

Bij voorbaat dank

Doe maar een nieuw topic in plaats van een kick ;)

Uit onze voorwaarden:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.
Kicks van oude topics (antwoord geven op oude vragen) worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan