ICA Citrix en Ubuntu 12 Lokale HDD instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Geachte mevrouw/meneer,

Ik heb op ubuntu 12 de ICA Citrix Receiver geïnstalleerd je kan via de verkenner via citrix niet op de lokale HDD van de PC alleen op de server waar ik dan connectie mee hebt (let op ik kan niet op die server). Is dit in te stellen zoja hoe?

Alvast bedankt voor de hulp.

Uit een vorige vraag begrijp ik dat het voor Windows clients wel werkt? Normaal gesproken krijg je (in Windows dan toch) een popup bij de verbinding of je wel of niet lokale schijven wilt weergeven en welk soort toegang dat dan is (geen toegang, alleen lezen, volledige toegang).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt maar die vraag krijg ik bij ubuntu niet echter kan ik ook niets instellen via de citrix.

Zie (zowiezo lijkt de hele link interessant) de sectie "Accessing your PC Drive" in deze link
Niet zelf getest, maar hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.

die link heb ik al gezien maar lukt niet. Ik gebruik Ubuntu via een Virtual box om alle punten te testen voor een uitrol.

Laatst bewerkt:
Krijg je de Citrix Client Manager wel opgestart? En, indien ja, wat zie je dan?
Indien nee, staat die misschien in een andere map dan in de instructie staat?

Tijs.

Citrix Client Manager krijg ik niet opgestart ook al gezocht wfc... maar geeft een error.

Laatst bewerkt:
Citrix Client Manager krijg ik niet opgestart ook al gezocht wfs... maar geeft een error.

Let op: het is wfcmgr , dus het begint niet met wfs.

Vind je wfcmgr wel, maar er komen foutmelding bij het starten, dan zou deze link je misschien verder helpen met ontbrekende zaken te (na-)installeren.

Verder zou dit citaat je kunnen helpen (wellicht origineel gemaakt voor Windows):
To add local drives to the drive mapping for Citrix Receiver 11:
Open Citrix Receiver from Applications>Internet>Citrix Receiver
Click on Tools>Settings>Preferences>Drive Mapping
Toggle the small Enable Read/Write box next to the drive letter you would like the disk to appear as
Click Modify
Select the directory you would like to map

Hope this helps

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg het niet voor elkaar hij installeert het op linuxx86 i.p.v. in usr/lib/ICAClient en bij het openen van wfcmgr krijg ik de melding dat hij het wfcmgr.ini niet kan openen of lezen:

Client Error: Cannot read file: /home/bart/linuxx86/linux86.cor/config/wfclient.ini

Laatst bewerkt:
Probeer het anders:
a. Deïnstalleer de huidige receiver (ik neem via Package Manager of hoe het ook maar heet in Ubuntu).
b. Download de .tar.gz versie (zie link in c.) naar de /tmp map, dus niet de .rpm versie.
Doe
cd /tmp
sudo tar xvfz linuxx86_12.1.0.203066.tar.gz
sudo ./setupwfc

Installeer naar de map /usr/lib/ICAClient. Kijk of je daarna verder komt.
c. Welke client heb je gedownload? En was dat de .tar.gz versie of de .rpm?
Receiver for Linux 12.1

Command-line parameters (o.a. voor een alternatieve wfclient.ini): link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg na veel proberen het volgende melding:

The server sent a security certificate indentifying "*.apps4you.com", the SSL connection was to "apps4you.com" (SSL error 59).

Echter staat de ICA in home/gebruiker/ in plaats van opt of usr/ Ik heb goed gekeken of ik het aangepast goed ingetypt.

Doe dan eens een schermafdruk van de inhoud van /usr/lib
Je had het over een eerdere installatie in (naar ik meen af te kunnen leiden) /home/gebruiker/linuxx86 dus vraag ik me af of je de oude installatie hebt gevonden in /home/gebruiker, niet de nieuwe.
En verder is van belang dat je alle commando's met sudo uitvoert, zoals ik al aangaf in de instructie eerder, anders (natuurlijk) geen schrijfrechten in de /usr/lib map...

Tijs.

Ik ben op alle mogelijk manieren bezig geweest ik kan echter niet de wfcmgr functie openen. /usr/lib/ICAClient/wfcmgr: error while loading shared libraries: libXm.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory. Kan het ook aan de ubuntu versie te liggen dit is versie 13

als ik de command aanklik: apt-get install libmotif4 krijg ik de volgende meldingen

Kon het vergrendelingsbestand '/var/lib/dpkg/lock' niet openen - open (13: Toegang geweigerd)
Kan de beheersmap (/var/lib/dpkg/) niet vergrendelen. Heeft u beheerdersrechten?

Laatst bewerkt:
Zeker vergeten om sudo ervoor te typen?
Als er # staat, dan moet je root zijn. In jouw geval is het dan:

sudo apt-get install libmotif4

Dat zou toch echt wel moeten werken. Natuurlijk moet je wel het wachtwoord van root weten om sudo uit te kunnen voeren.

Tijs.

Misschien voor een andere persoon handig Ik heb de optie van https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo uitgevoerd zonder de printers. De citrix gebruikt vanuit de ubuntu softwarecenter. Verder de certificaat verplaatst. de sudo apt-get install libmotif4 uitgevoerd daarna kon ik de /usr/lib/ICAClient/wfcmgr geopend en het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan