Icacat

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Goedmorgen,
Ik wil graag de gegevens van Icecat.biz toevoegen aan onze artikelensite zodat we de afbeeldingen bij onze artikelen kunnen laten zien op onze website.
Ik heb 1 tabel met de link naar de afbeelding genaamd Icecat_export_urls_rich.
In deze tabel zitten 3 velden: High_res_img , Low_res_img en Thumbnail_img.

Daarnaast is er een tabel Oem_prijslijst_quote.
Hier zitten ook de velden: High_res_img , Low_res_img en Thumbnail_img, deze zijn leeg.

Ik wil graag dat als de eancode in de tabel Oem_prijslijst_quote voorkomt in de tabel icecat_export_urls_rich dat dan de velden High_res_img , Low_res_img en Thumbnail_img. in tabel Icecat_export_urls_rich.overgenomen worden in de tabel Oem_prijslijst_quote.

uiteindelijk is er een lijst met alle velden gevuld.Ik heb een voorbeedl database toegevoegd.
Wie wil/kan mij helpen?

Bijlagen

Dat is simpel op te lossen door een Bijwerkquery te maken, waarbij je beide tabellen toevoegt en de tabellen koppelt op EanCode. Het veld Link in tabel1 werk je dan bij met de waarde link uit tabel2.

Om de query er dan ook maar bij te doen:

Code:
UPDATE [_Icecat_Export_urls_rich Query] INNER JOIN OEMPRIJSLIJST_QUOTE ON Veld12 = EAN SET ink_Thumbnail = Veld6, link_low_res_image = Veld7, Link_high_res_image = Veld8;
Wel nog een opmerking: in je importtabel heb je de eerste regel geïmporteerd als record, en niet als veldnamen. Daardoor is [Veld12] een tekstveld, waar EAN een numeriek veld is. Dat kun je zo niet koppelen, dus je moet in ieder geval het eerste record uit de import tabel verwijderen, en de veldeigenschappen identiek maken aan de tabel OEMPRIJSLIJST_QUOTE.

Dank je,
Dit werkt als 'n trein!
Ik was al aan het "prutsen" geweest, maar kon inderdaad niet koppelen. Dit was dus de reden oa.

mvg Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan