Icidu NI-707533 router aansluiten op Cisco EPC3925 modem/router van UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Beste lezer,

Omdat ik mijn externe hardeschijf draadloos wil kunnen benaderen en omdat de modem/router Cisco EPC3925van upc niet echt een groot bereik heeft heb ik een Icidu NI-707533 router gekocht.

Het volgende probleem doet zich voor, de Icidu heeft als status vebonden en het signaal is ook sterk.
Echter, internet is niet te raadplegen via de router.

Wat ik ook doe, niets lijkt te lukken. De vraag is dus, wat doe ik verkeerd.

Om de situatie te verduidelijken het volgende;
Ik heb geen aanpassingen gedaan aan de Cisco. De Icidu is doormiddel van de binnen komende Wan poort aangesloten op de uitgaande ethernet poort van de Cisco.

De handleiding geeft geen enkele suggestie wat je zou moeten checken bij problemen.

Het vervelende is ook nog eens dat ik er zelf ook weinig kaas van heb gegeten.

Wie o wie kan mij helpen

Je hebt 2 opties:

Door UPC het routergedeelte van je modemrouter laten uitschakelen zodat deze enkel als modem werkt. Dit kan je doen door een belletje te plegen met UPC, dan kunnen ze dat als het goed is op afstand doen. Let wel: alles moet je daarna dan op je ICIDU router aansluiten.

Voor optie 2 moet je dit even doorlezen: klik (handleiding van een router achter een andere [modem]router)

@K1kpje, alvast bedankt voor je antwoord.
Ik wil de 2e optie. Echter, als ik dat zo lees dan gaat het echt ver mijn pet te boven.

Ik het het al draaiend gehad maar dan met een linksys ipv een Icidu.
Dat was echt gewoon plug and play. Omdat de linksys is overleden werd ik dus gedwongen om iets anders aan te schaffen.

Waarom is het zo verrekte lastig met een Icidu

Helaas zal je voor de 2de optie toch iets meer qua instellingen moeten doen om geen problemen op je netwerk te krijgen, je had waarschijnlijk erge mazzel met de Linksys dat deze automatisch goed meewerkte. Ik heb zelf geen ervaring met de ICIDU, dus daar kan ik je niet exact mee helpen.

Het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eigenlijk heel simpel;

Geen aanpassing gedaan aan de eerste modum/router cisco.
Wel aanpassing gedaan aan de icidu en dat is namelijk de IP aanpassen.

Nu nog uitvogelen hoe ik de Harddisk kan benaderen via de icidu router waar deze op aan is gesloten.
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag.

Gr Sytse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan