ICIDU Router 300 configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijkeD

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Hoi!
Ik heb gister een router gekocht om mijn Wifisignaal te versterken.
Ik woon op de tweede verdieping van het huis van de huisbaas en heb dus een heel slechte verbinding met internet. Het modem dat beneden staat is van Sitecom.
Mijn laptop heeft Windows 7 hp en ik gebruik AVG8.5. Jullie hebben deze info vast niet nodig, maar het moest erbij staan, vandaar.
Ik heb de router aangesloten op de voeding en de netwerkkabel die van beneden in mijn kabel komt zit er in. Ik wil geen kabel aan mijn laptop en ik wil met mijn htc kunnen internetten zonder op 3g te zitten, dus ik probeer mijn router te configureren.
Na wat gekloot met 192.168.0.1 ben ik erachter gekomen dat de instellingen admin/eigen wachtwoord zijn. Nu kom ik op een pagina waar ik niets mee kan. Het is een pagina van Sitecom. Ik moet 'quick setup' klikken maar er staat hier nergens een knopje of iets dergelijks.
Wat doe ik verkeerd? :confused:
Ik wil graag series kijken en dit gaat zonder goede verbinding dus écht niet. :rolleyes:

Je zal het ip adres van de IciDu router moeten wijzigen als dit hetzelfde is als de Sitecom. Sluit je pc aan met een netwerkkabel en typ http://192.168.1.1 en om toegang te krijgen tot de router vul je bij gebruiksnaam in “admin” en bij het password “admin” en klik op “OK”
Je zal wel op één van de routers DHCP moeten uit schakelen. Configureer je wireless netwerk en als je klaar bent dan steek je de kabel van de Sitecom in de Wan aansluiting. Zo zou het in prinipe moeten werken.

Laatst bewerkt:
Het ip-adres van ICIDU 300 wifi routers waar je hem kunt configureren is voor de types NI-707539 en NI-707540: http://192.168.2.1
handleiding NI-707539
handleiding NI-707540

Is het echter de ICIDU NI-707533 of NI-707534 of NI-707521, dan is de configuratiepagina: http://192.168.1.1
handleiding NI-707533
handleiding NI-707534
handleiding NI-707521

@r.vink: DHCP serving moet niet uit als de ICIDU met de WAN aansluiting op de Sitecom wordt aangesloten. Bovendien storen de ip-reeksen elkaar niet (192.168.0.x van de Sitecom en 192.168.1.x of 192.168.2.x van de ICIDU).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat, als ik nu op kabel of wifi zit, er problemen zijn bij het intypen van 192.168.1.1. Mijn laptop zegt dan dat de pagina niet beschikbaar is. Toen ik ...0.1 gebruikte kon ik wel "admin" en wachtwoord invoeren maar kom ik op de pagina niet verder. Ik begrijp dus de eerste reactie niet omdat ik op ...1.1 niets kan. En ik weet niet superveel van computers. Ik kan er redelijk goed mee omgaan maar ik weet niet wat dhcp inhoudt.

En wat Tijs zegt is heel logisch, heb ik ook geprobeerd, maar mijn laptop zegt dus dat de pagina niet beschikbaar is als ik ...1.1 intyp. Mijn type router is 707534.

Ik snap echt niet wat er fout zit.
Ik heb al veel problemen gehad met ons netwerk. Had tijdenlang wel verbinding maar geen internettoegang etc. Toen dit eindelijk goed zat had ik alsnog erg langzaam internet.

a. ICIDU router tijdelijk niet aansluiten aan de Sitecom beneden
b. laptop/pc bedraad aansluiten op een van de 4 LAN aansluitingen van je ICIDU router
c. Proberen of http://192.168.1.1 een gebruikersnaam en wachtwoordvraag oplevert. Daar dan admin als gebruikersnaam en admin als wachtwoord invullen. Quick setup starten, WAN connection type op Auto laten staan en je alleen richten op het Wireless gedeelte. Stel daar in: Mode: 11bgn mixed, WPA-PSK/WPA2-PSK en een zelfbedacht wireless 'wachtwoord' van minstens 8 karakters die je daaronder kunt invullen.
d. Is dat allemaal gelukt en opgeslagen, de kabel die naar de Sitecom loopt aansluiten op die ene WAN aansluiting op de ICIDU.

Succes,

Tijs.

Ik ben inmiddels via het configuratiescherm bij de router gekomen, heb hem een naam gegeven en heb de code onderop de router ingevoerd. Ik kreeg een wachtwoord van 12 tekens. Nu zit ik met de laptop op mijn nieuwe internet. Ik ga nu naar de 192.168.1.1 en heb de quick setup gedaan. Ik heb dus prima internet. Maar wat als ik nu op mijn htc op dit netwerk wil? Welke code geldt dan? De wachtwoorden werken niet ofzoiets?
Moet ik dan naar onderdeel WPS gaan en device toevoegen ofzo? :confused:

Ow, sorry. Was de laatste stap bij 'Wireless' vergeten. Hij is nu aan het rebooten. Hopelijk werkt het dan allemaal goed!

Hartelijk dank! :)

Mocht het gelukt zijn, dan graag de vraag nog als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Dat was ik van plan te doen, maar het is nog niet opgelost.
Ik heb alle stappen gevolgd en toen ik bij het onderdeel wireless kwam voerde ik een 8 cijferig wachtwoord in. Eerst was het zo'n wachtwoord van 12 karakters met streepjes ertussen. Alles ging tot die tijd goed, maar toen ik op apply of iets dergelijks drukte gooide het netwerk zichzelf er weer uit. Dan kan ik vervolgens niet inloggen op 192.168.1.1 en komt mijn laptop vanzelf weer op de Sitecom, zoals eerst.
Enig idee wat er fout gaat bij die stap?
Ik begon vanuit het configuratiescherm en ging opzoek naar mijn router. Ging naar eigenschappen etc. Daarna naar quick setup en tot dan gaat alles goed. Ik heb inmiddels 3 keer een netwerk opgezet maar ze werken allemaal niet meer.

Marijke

Oke. Ik ben weer opnieuw bezig en heb weer een netwerk opgestart.
Hier zit ik nu met mijn laptop op en het werkt prima. Ik ben nog niet naar quick setup gegaan omdat ik bang ben dat ik alles weer verpest. Als ik nu met mijn htc probeer op de wifi te komen lukt dit niet, omdat dat wachtwoord met de 12 karakters niet klopt volgens mijn mobiel.

Nu heb ik bij de quick setup ingesteld dat het het een onbeveiligd netwerk wordt. Ik zit nu dus prima met mijn mobiel en laptop op internet. Ik vraag me nu alleen af hoe ik er nu wel een beveiligd netwerk van maak en hoe ik dan vervolgens in kan loggen, want tot nu toe gaat dit dus steeds fout.

Nu heb ik het wachtwoord veranderd. Ik kan via mijn mobiel op mijn netwerk door het wachtwoord in te voeren, maar via mijn laptop kan het niet. Als ik verbinding maak duurt het erg lang en uiteindelijk zegt mijn laptop dat verbinding maken niet mogelijk is. Er wordt hierbij ook geen wachtwoord gevraagd.

Okee ik weet niet wát ik heb gedaan maar ik zit op internet :)
Opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan