icidu wifiversterker instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
ik heb een draadje aan mijn laptop en eentje aan mijn wifi versterker gedaan(zit in het sopcontact) en dan in mijn adresbalk http://192.168.2.254/ getypt.

het probleem wat ik heb is dat mijn lapop http://192.168.2.254/niet kan openen.

weet iemand wat ik fout doe?
met mijn wps knop werkt het ook niet

Normaal kun je het audiokabeltje in de hoofdtelefoon uitgang van je laptop stoppen en dan in de (AUX) ingang van je versterker. Klaar.
1d42c34a0f6c90dfb86a6cb5e4679a128b59ce7d_0.jpg

Waarom geef je http://192.168.2.254/ in je adresbalk in?
Met zo'n adres kom je vaker in je router.

omdat onderstaande in de gebruiksaanwijzing staat

V e r b inding ma k en
Web interface
Om de uitgebreide instellingen voor de repeater te kunnen gebruiken, adviseren we om via de
web interface in te loggen. Verbind de repeater met een LAN kabel aan een PC of notebook.
Zorg er voor dat de computer ingesteld is op IP ontvangen. (Automatisch een IP adres ontvangen
van een DHCP server)
Open een web browser en vul ‘http://repeater’ of ‘192.168.2.254’ in bij de adresbalk.
De repeater zal vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Gebruiker: admin
Wachtwoord: 1234
Nadat je op “OK” hebt geklikt, kom je terecht in de snelle installatie van de draadloze repeater.
Volg de instructies en instellingen op het scherm. De snelle installatie is verschillend afhankelijk
in welke stand de draadloze repeater gezet wordt.
Wanneer de repeater in de gewenste modus is ingesteld, houd deze dan 5 minuten aan. Daarna
kan de repeater uitgezet worden en op een andere plaats in het lichtnet worden geplaatst. De
instellingen zullen weer van kracht zijn.

en dat werkt ij mij niet

Wat is het ip adres van je laptop?
Zet de uitkomst van ipconfig hier neer.
Nu kun je kijken of je in dezelfde ip range zit als zij beweren...
Van je LAN aansluiting uiteraard... niet van je wifi... schakel die even tijdelijk uit...

Het ipadres dat in de gebruiksaanwijzing genoemd word vergeten we even. De repeater krijgt een ip adres van je router binnen de range die de router heeft.

Jouw standaard gateway 192.168.0.1 is het adres van je router. Tik dat in je browser en log in in je router.
Kijk daar of je kunt vinden welke ip adressen allemaal al zijn uitgedeeld. Meestal vind je die info onder het kopje "dhcp".

Eén van die uitgedeelde ipadressen is van je repeater. Dat ipadres tik je ook in je browser.

@ Kostenzer
Waarom geef je http://192.168.2.254/ in je adresbalk in?
Met zo'n adres kom je vaker in je router.

Dat is ook waar de vraag om draait. Het gaat hier om een Wifi versterker, niet om een Hifi versterker... :thumb:

Laatst bewerkt:
Deze pagina laat de lease-status zien van de DHCP server.

MAC-adres

IP-adres

Verloopt per

00:10:95:DE:AD:07 192.168.0.10 2014-05-15 08:08:08
F4:6D:04:42:4E:87 192.168.0.11 2014-05-15 08:08:38
04:FE:31:9D:1F:80 192.168.0.20 2014-05-15 08:47:22

Laatst bewerkt:
bedoel je dit?

dat poppetje moer een D zijn

Laatst bewerkt:
Duidelijk. Eén van die ip-adressen is (waarschijnlijk) van je repeater. Probeer ze één voor één eens in te kloppen in je browser...

ik heb de laptop aan de utp kabel geklikt en repeater ook daarna een voor een de nummers ingetypt maar krijg steeds de medeling kan geen verbinding maken.
ik heb op mijn modem ook een wps knop zitten en die hen ik ook ingedrukt maar dat werkt ook niet.

Alle oplossingen zijn welkom

Ok,

Wifi op je laptop uitschakelen (FN-F4...?).
De kabel tussen de router en repeater loshalen en aanleggen tussen repeater en laptop.

Klik op de knop [start] of het windowslogo en typ cmd
Klik op enter. In het volgende venster typ je ipconfig en weer enteren. Wat is nu je standaard gateway?

Bijlagen

• angry.jpg
    angry.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Probeer eens:
cmd je krijgt zo'n zwart scherm
arp -a
dan zie je welke ip-adressen er in je netwerk actief zijn.

oke

heb ik gedaan en achter standaard gateway: staat helemaal niets gewoon leeg

Andere optie:
Router uit, repeater uit, laptop uit.
Kabel tussen router en repeater
Router aanzetten en laten opstarten, repeater in de muur/aanzetten en laten opstarten, laptop aanzetten en laten opstarten.
Angry Ip Scanner downloaden en installeren.

Angry Ip Scanner opstarten als dat al niet vanzelf gaat.
In het venster word je ip-range aangegeven. In mijn geval van 192.168.1.10 tot 192.168.1.10 Maak van dat laatste ip adres een higere waarde, bijv 192.168.1.100 en klik op [start].

Je krijgt nu een overzicht van alle uitgedeelde ip-adressen. Deze hebben een blauw bolletje ipv rood.

Waarschijnlijk staat er ook nog een omschrijving achter zoals bij mij

Bekijk bijlage 210999

Een van deze adressen is van je repeater...

oke kostenzer

eerst staat er:
link-local IPv6-adres Fe80:1dc6:ae40:b40c:c403%11

en de volgende is:

Automatisch geconf.IPv4 adres 169.254.196.3

Laatst bewerkt:
nogmaals cmd gedaan en n u staat er achter standaard gateway 192.168.0.1

als leek vind ik het vorige vervaal van snijworst wel erg eng worden wat ik allemaal moet doen

ik heb op mijn modem ook een wps knop zitten en die hen ik ook ingedrukt maar dat werkt ook niet.

Je repeater heeft ook een wps knop denk ik? die heb je ook ingedrukt? Welke wifi beveiliging heb je op je router ingesteld? WEP? Dan doet WPS het sowieso niet...

als leek vind ik het vorige vervaal van snijworst wel erg eng worden wat ik allemaal moet doen
Welk verhaal? Van Angry ip scanner?
Wat ik daarmee wil bereiken is dat je van voor af aan begint, dus alles aansluiten zoals t hoort en opstarten zoals t hoort. Van daaruit verder met A(ngry)I(p)S(cannar).
Ga er maar rustig van uit dat alle hier aangereikte "oplossingen" geen kwaad kunnen. We hebben tenslotte een naam hoog te houden... ;)

AIS doet niets anders dan kijken welke ip adressen zijn uitgedeeld en daar waar mogelijk een omschrijving bij geven...

Laatst bewerkt:
Snijworst en kostenzer heel heel erg bedankt voor alle tips

mijn repeater doet het weer. zal even uitleggen hoe.....

de repeater in het stopcontact, een utp kabel aan de repeater en aan de laptop, op de laptop http://192.168.2.254 ingetypt zoals de beschrijving ook aan geeft en plots deed hij het wel en kwam ik op de site om in te loggen en toen wees alles zich vanzelf.

nogmaals dank je wel
groet Carina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan