icon in systray

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekend2

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
Berichten
112
Ik laat een programma mee opstarten en heb aangegeven dat de icon (pictogram) in de systray (bij de klok) moet komen.
Dat lukt allemaal wel maar tegelijkertijd heb ik het programma bij het opstarten ook in de taakbalk (links).
In dit geval kan ik eventueel kiezen voor "vastmaken aan de taakbalk of afsluiten". "Vastmaken aan taakbalk" wil ik dus juist niet.
Ik kan hem wel afsluiten en dan verdwijnt het programma uit de balk (het programma en de pictogram bij de klok blijven wel draaien
wat ook de bedoeling is). Als ik de computer opnieuw opstart staat het programma weer links op de taakbalk.
Hoe kan ik voorkomen dat het programma in de taakbalk (links) verschijnt?
 
Ok, even opgezocht in Windows7, als het mij goed door Microsoft geleerd is werkt dat hetzelfde in Windows8.

Open Computer, & kopieer de volgende regel in de adresbalk, Enter:

Code:
%USERPROFILE%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

Daar zie je die Taakbalk-snelkoppelingen & kan je ze verwijderen, of wat dan ook, mits je daar de rechten toe hebt (of kan nemen).

Zit ook nog maar net op de Windows8-school, hoor, maar als het niet werkt, vertel je het vast wel...
;)
 
Bedankt voor uw reactie. Als ik doe wat u schrijft dan zie ik daar inderdaad de snelkoppelingen, die zich links op de taakbalk bevinden, staan.
Helaas staat het programma waar het hier om gaat, er niet bij. Voor alle duidelijkheid en wellicht ten overvloede. Bij de andere icoontjes in de
taakbalk zie ik als tekst de naam van het programma en de tekst "losmaken van de taakbalk".
Bij het programma waar het hier om gaat staat de naam van het programma, "vastmaken aan de taakbalk" en venster sluiten.
De snelkoppelingen waar u op doelde zijn kennelijk de snelkoppelingen die aan de taakbalk waren vastgemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan