iconen bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

demeyer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
ik heb IconArt geïnstalleerd en de Reference Guide IconArt v2.0.0
.maar slaag er maar niet in een jpg figuur om te zetten in een pictogram(ico) voor mijn bureaublad

kan iemand mij met een voorbeeld zeggen hoe ik dat kan doen?

demeyer

bedankt voor de vlugge reactie!
ik heb SimplyIcon gedownload en uitgepakt
als ik klik op SimplyIcon.exe krijg ik het venster dat hier in bijlage
hoe creëer ik een situatie zodat de jpgfile naar dat venster kan slepen?bestelling001.jpg
ik ken dat slepen enkel in Internet Explorer

Demeyer

ik heb al ontdekt dat ik het volgende kan doen : het venster van SimplyIcon op Bureaublad door SilmplyIcon.exe aan te klikken
dan de .jpg op het bureaublad
tenslotte slepen
- dat produceert inderdaad een .ico op het bureaublad
maar misschien kan het nog iets eenvoudiger?

demeyer

Met SimplyIcon is dat de eenvoudigste manier waarmee je een afbeelding naar een .ico kan converteren.
Je kan de afbeelding vanuit eender welke map naar het invoer-veld van SimplyIcon slepen.
Het icoon zal altijd geplaatst worden in de map van waaruit je de afbeelding naar het invoer-veld van SimplyIcon sleept.

hartelijk bedankt! ik zocht al lang naar dergelijk programma

Demeyer

Dit is een optie in Windows die in bepaalde gevallen handig kan zijn.
Stel, je hebt SimplyIcon opgestart,
en je wil een plaatje uit bijvoorbeeld de map Afbeeldingen converteren naar .ico formaat.
Je klikt op Afbeeldingen en standaard heb je dit ingesteld om te openen in volledig venster.
Je wil dit misschien liever ook zo houden, maar de vraag is nu,
hoe sleep je die afbeelding in het invoer-veld van SimplyIcon,
zonder eerst het venster Afbeeldingen van grootte of positie te veranderen.
Je kan dit doen door het plaatje naar de knop van SimplyIcon op de taakbalk te slepen.
Plaats hierbij je muisaanwijzer op de knop van SimplyIcon en wacht tot het venstertje van SimplyIcon naar voren springt.
Sleep vervolgens het plaatje verder naar het invoer-veld van SimplyIcon.
Zorg ervoor dat de muisknop waarmee je sleept de hele tijd ingedrukt blijft tijdens deze procedure.

(Bepaalde instellingen, zoals het venster waarop de muisaanwijzer geplaatst wordt naar voren brengen, kunnen ervoor zorgen dat deze methode niet werkt.)

Toka, bedankt voor de verdere uitleg
ik heb geen problemen bij het converteren van jpg naar ico, maar achteraf merk ik , na uit en aanzetten van de PC, dat het nieuwe pictogramm soms verdwenen is
er schijnt een verschil te zijn als ik vertrek van een bestand (of map) dat tot het bureaublad behoort, dan wel als het gaat om een snelkopperling (extensie lnk)
er schijnt ook een verschil te zijn tussen een map en een bestand

Demeyer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan