iconen Deze Computer en Prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Een tijd geleden heb ik de vraag al eens gesteld, zonder oplossing: hoe verhelp ik dat de standaardiconen voor Deze Computer en Prullenbak altijd terugkomen als ik daar andere voor gekozen heb.
Het vreemde is dat dit op mijn nieuwe pc, met XP Pro (m'n oude had XP Home) ook weer het geval is, terwijl als ik zoek op het web dit probleem ongeveer niet voorkomt.

Iemand een idee?

Probeer het eens door bijv een kopie van deze snel koppeling "Mijn Computer" te maken te maken, hier kan je een eigen icoon instellen, naam aanpassen en vervolgens het vinkje bij; "Op bureaublad weergeven" weghalen.

Niet zo'n gek idee! Weliswaar kom je niet direct in eigenschappen van Deze Computer, maar omdat 'beheer' wel in het lijstje staat kun je wél naar apparaatbeheer. Naderhand merk ik nog dat als je klikt op deze copie en vervolgens rechtsklikt ergens op het window dat dan opent, dat je dan in de gebruikelijke eigenschappen van Deze Computer komt!
Met de Prullenbak is dit niet zo'n optie lijkt me. Je kunt de copie van de Prullenbak niet legen.
...EH, dit is niet waar, je kunt de copie leegmaken!!

Laatst bewerkt:
Maar hoe krijg ik nu het oorspronkelijke icoon van Prullenbak van het bureaublad?

Aha, met TWEAKUI!

Toch zou ik nog graag willen weten hoe het probleem ontstaat. (Ook al omdat het met deze oplossing wel een beetje behelpen is.)

Voor wat betreft het wijzigen ikoon Prullenbak dit wordt veroorzaakt omdat dit een actief ikoon is, Prullenbak leeg of vol, deze gegevens worden uit een dll gehaald.

Geplaatst door Bern@rd
Voor wat betreft het wijzigen ikoon Prullenbak dit wordt veroorzaakt omdat dit een actief ikoon is, Prullenbak leeg of vol, deze gegevens worden uit een dll gehaald.
Wat bedoel je?
Wat heeft dit te maken met het feit dat Windows spontaan het systeemicoon terugzet als ik het veranderd heb?

Volgens mij kan je de 'originele' iconen niet veranderen. Maak eens een snelkoppeling naar deze computer en verandere daarvan het icoon. Misschien lukt dit

Natuurlijk kan dat wel. Klik maar rechts op het bureaublad > Eigenschappen > Bureaublad > bureaublad Aanpassen.

En dat van die snelkoppelingen had Bern@rd ook al bedacht :)

Wat heeft dit te maken met het feit dat Windows spontaan het systeemicoon terugzet als ik het veranderd heb?
Windows past het icoon als als de prullenbak wordt leegmaakt. M.a.w. windows heeft controle over dit icoon.

Jamaar Windows geeft de mogelijkheid de iconen voor volle en lege prullebak te wizigen. Wat kan er de oorzaak van zijn dat die wijziging ongedaan gemaakt wordt?

Heb nieuwe installatie gedaan + pci-kaart van slot verwisseld. Nu werkt het weer.

Nou........ of dat nu de oplossing was?

Volgens mij zit RVS-COM dwars. Heb dat zojuist weer geïnstalleerd en onmiddellijk worden de gewijzigde pictogrammen van Deze Computer en Prullenbak naar de oorspronkelijke teruggezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan