Iconen hebben IE logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

angeliquedrenth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
4
Beste mensen!

Ik heb een vraagje: ik heb windows 7 en alle programma's geven het icoontje aan van internet explorer. ik wou 1 programma openen met internet explorer, maar nu is alles internet explorer. heb van alles geprobeerd. Ik weet niet hoe ik alles weer terug kan zetten!

Weet iemand hoe ik alle bestanden weer normaal kan openen?

Groeten Angelique
 
Laatst bewerkt:
Angelique,

Je kunt ook de <SHIFT> ingedrukt houden terwijl je een bestand met de rechter muisknop aanklikt. Kies je dan voor 'Openen met' en vervolgens voor 'Programma kiezen'. Nu kunt je aangeven dat je het gekozen bestandstype met een bepaald programma wilt openen. Daarbij kan tevens worden ingesteld dat dit programma ook in de toekomst zal worden gebruikt
 
Dorado,

Dat heb ik geprobeerd, maar dan worden alle icoontjes weer een ander bestand! Nu zijn ze allemaal windows media player. Als ik Paint bijvoorbeeld wil openen met Paint en dan het vakje aanvinken van 'altijd openen met dit bestand' dan krijg ik :

C:programdata\microsoft\windows\start\menu\Programs\Accesoires\paint.Ink
Paint kan dit bestand niet lezen.
Dit is geen geldig bitmapbestand, of deze opmaak wordt niet ondersteund.

?
 
Je heb de extensie .ink een ander icoon gegeven. Dat betekent dat al je snelkoppelingen hetzelfde icoon hebben gekregen. Lastig om hier vandaan op te lossen

Ron
 
@Haaren101 zegt ook: je hebt de extensie .Ink aan Internet Explorer gekoppeld.

Wat je zoekt is te vinden bij:
Start ' -> ' Standaardprogramma's ' -> ' Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen

Daar kan je de .Ink extentie aan een ander programma koppelen en van een programma ontkoppelen.
(zie bijlage)
Succes
 

Bijlagen

  • Ink.jpg
    Ink.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 265
Laatst bewerkt:
Ok dankje! Maar aan welke programma moet ik hem koppelen? Ik zie in jou bijlage dat het INK bestand een snelkoppeling is met een onbekende toepassing, hoe kan ik hem weer aan een snelkoppeling koppelen?
 
Laatst bewerkt:
Ok dankje! Maar aan welke programma moet ik hem koppelen? Ik zie in jou bijlage dat het INK bestand een snelkoppeling is met een onbekende toepassing, hoe kan ik hem weer aan een snelkoppeling koppelen?

Ik had het zelf niet geprobeerd en dacht dat het via deze wijze zou kunnen, omdat daar de koppeling gemaakt kan worden. Ik meende dus ook daar een mogelijkheid zou zijn om te kunnen ontkoppelen. Enfin, verwijderen werkt ook niet, dus is dit geen optie....

Ik heb wel een oplossing gevonden op: http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/

  • Klik in het groene vak daar op ieder onderstreept bestandstype dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Hier staat hoe je moet uitpakken ,
  • Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  • Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand en Samenvoegen kiezen per bestand

Met registerinstellingen (laten) maken loop je het risico dat de computer niet goed of zelfs niet meer kan werken! Mocht je het register in originele staat willen herstellen, maak dan eerst een backup v/h register en/of creëer een herstelpunt voor alle zekerheid.

Herstelpunt maken

Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem en Beveiliging>Systeem
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging
Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging
Klik op het tabblad Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken
Typ een beschrijving in het dialoogvenster Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken

Register backup maken/herstellen met ERUNT

Let op: De onderstaande instructies gelden voor Windows XP.
Hoewel ERUNT schijnt te werken onder Vista en Windows7 zijn er ook enige complicaties gemeldt bij het gebruik van de software onder deze besturings-systemen. Onder Vista moeten de meldingen v/h gebruikersaccountbeheer zijn uitgeschakeld.
Voor meer informatie zie: http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/faq.htm
Maken van een back-up
Download en installeer ERUNT
De software zal naast het back-up-programma ERUNT ook het register-optimalisatie-programma NTREGOPT installeren, dit heb je niet nodig voor het maken van een back-up
Ga naar Start > Programma's > ERUNT en klik op ERUNT om een back-up van het register te maken
Klik op OK in het pop-up venster
In het nu geopende venster zal ERUNT de standaard back-up locatie aangeven, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT\<huidige datum>
Controleer ook dat de opties System registry en Current user registry zijn geselecteerd
Klik op OK, ERUNT zal nu een back-up van het register maken op de eerder aangegeven locatie
Let op: ERUNT zelf wordt standaard in de locatie C:\ERUNT geïnstalleerd, de back-ups worden in een map genaamd ERDNT genaamd op de locatie C:\Windows

Herstellen van de register back-up
Om een gemaakte back-up te herstellen moet handmatig naar de back-up locatie genavigeerd worden, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT
Open de map van de back-up die je wilt herstellen en klik op het bestand ERDNT.EXE en dan op OK
Het register zal nu worden hersteld naar de gekozen back-up

Website ERUNT: http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan