Iconen verdwenen in systray

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Van den ene op den andere dag worden er sommige programma's niet opgestart als ik mijn PC aanzet. Of ze worden wel opgestart maar er komt geen icoontje in de sytemtray!
Het belangrijste vind ik Eprompter, een mailchecker. Hoor wel dat er mail is, maar het icoontje staat er niet.
Hide Outlook Express, Gadwin Printscreen, Eprompter en mijn muis staan er opeens niet meer.:(
Komt dit vaker voor en hoe los ik het op?

Al gekeken bij de eigenschappen van de taakbalk of 'niet actieve pictogrammen verbergen' goed staat ingesteld?

Ja hoor, Niet-actieve pictogrammen staat aangevinkt.
Ik heb zojuist Eprompter verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd en deze staat er weer tussen in ieder geval.

Maar je moet hem juist uitvinken, of onder aangepast handmatig de instellingen beheren.

Of ik het nu uit- of aanvinkt, dat maak niet uit. Die programma's die aktief moeten zijn, verschijnen niet. :confused:

En bij Aanpassen handmatig instellen voor de desbetreffende pictogrammen?

Ik heb de PC even opnieuw opgestart en de volgende programma's worden niet gestart:
NOD32, Eprompter, Gadwin Printscreen en Logitech.
Terwijl ze wel in de StartupList staan.
NOD32 heb ik wel op zien starten, maar ik zie geen icoontje. En bij Eigenschappen van d eTaakbalk staat NOD32 als niet actief item.

Hier hetzelfde probleem. Van de ene op de andere dag pictogrammen weg in systray. Betreft bij mij Luidspreker, Hardware veilig verwijderen, Wireless Client manager en accuspanning.

Systeemherstel werkt een keer, na reboot zijn de pictogrammen gewoon weer weg. :(

Pictogrammen Zone Labs firewall en Norton AV blijven wel staan, net zoals het pictogram dat een van mn netwerkkabels niet aangelsloten is.

Begin toch wel een beetje hulpeloos te worden :)

Windows wil die dingen nu eenmaal verbergen. Een keer goed handmatig instellen in de eigenschappen van de taakbalk->knop Aangepast en dan per item goedzetten moet dit probleem eenvoudig verhelpen. Je kunt daar aangeven: "Altijd weergeven", "Altijd verbergen" of de standaard gekozen optie "Verbergen indien niet actief".

Hackerfrans dank voor je reactie. Het werkt alleen niet :D

De eerste keer dat ik het probeerde kreeg ik een 'het systeem is hersteld van een enstige fout' melding. Pictogrammen kwamen niet tevoorschijn, maar instellingen die jij aangaf stonden wel nog ingesteld op altijd tonen. Daarna verschillende manieren geprobeerd, met en zonder taalinstellingen (dat toetsenbordje enzo) maar het mag allemaal niet baten, de pictogrammen blijven weg, en de instellingen blijven op de gekozen optie 'altijd weergeven' staan. (Het klikken op 'toepassen' gaf bij de taalinstellingen direct zichtbaar resultaat, bij de instellingen van de gewenste pictogrammen helaas dus niet)

dit probleem heb ik ook

Bij mij is het: ptokax (dc hub) creative labs icoon etc soms komen ze wel maar de meeste tijd niet :S:S::S:S:S

Een mogelijke oplossing (alhoewel een merkwaardige):
Configuratiescherm->Software->Windows onderdelen toevoegen of verwijderen->Netwerkservices->Eigenschappen
Indien hier UPnP-gebruikersinterface aangevinkt staat (en je deze niet gebruikt), deze uitvinken en toepassen en opnieuw opstarten.

Dit verhelpt mogelijk het probleem.
Andere mogelijke oplossingen (waaronder bovenstaande) staan in dit Engelstalige artikel, maar vereist mogelijk wat meer kennis en testen wat wel werkt en wat niet.

janto10 zei:
Het werkte voor 1 x maar na reboot was alles weer als eerst :(

Wat ?

Gebruik de
quote.gif
knop eens.

hmmz it worked?

hackerfrans zei:
Een mogelijke oplossing (alhoewel een merkwaardige):
Configuratiescherm->Software->Windows onderdelen toevoegen of verwijderen->Netwerkservices->Eigenschappen
Indien hier UPnP-gebruikersinterface aangevinkt staat (en je deze niet gebruikt), deze uitvinken en toepassen en opnieuw opstarten.

Dit verhelpt mogelijk het probleem.
Andere mogelijke oplossingen (waaronder bovenstaande) staan in dit Engelstalige artikel, maar vereist mogelijk wat meer kennis en testen wat wel werkt en wat niet.

Hoi ik heb " Hide upnp devices aangeklikt en reboot en.. ;) heb alle icons ,maar nie te vroeg juichen want na reboot maybe.............

Op een ander forum vond ik dit:
'k Had er vroeger ook problemen mee tot ik volgend bericht ontdekte en het toepaste. Sindsdien werkt alles piccobello !
Deze computer - beheren - services en toepassingen - services.
Hier zowel bij SSDP als bij UpnPservice (= universele plug en play service) rechts klikken en bij Eigenschappen als opstarttype Uitgeschakeld aangeven.
Dan ga je naar <http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm> en daar download je :Hide or Show Inactive Icons in the Notification Area (Line 53)
Remove Past Items From the Notification Area (Ook op Line 53) en je laat ze direct installeren.
Hierna ga je naar Taakbeheer (via Ctrl-alt-del), in het tabblad Processen klik je op explorer en dan op Proces beëindigen. Ga dan naar het tabblad Toepassingen, onderaan op Nieuwe Taak klikken, ‘explorer’ invullen (zonder de ‘ ’) en laten uitvoeren.

Nog één vraagje: ze schrijven daar: 'Or if you are running XP SP1 uninstall UPnP from Add/Remove Windows Components.' Ik heb XP Pro SP1, maar vind bij het toevoegen/verwijderen van windowscomponenten geen 'uninstall UPnP'. Kan dit kloppen?
Hangt ervan af of je die wel geïnstalleerd hebt. Bij Windowssoftware zit die onder "Netwerkservices" en dan klikken op "details". Hij staat dan onderaan. En anders schakel je 'em uit bij "services en toepassingen". Die Upnp uitschakelen is sowieso aanbevolen: <http://grc.com/unpnp/unpnp.htm> (Ben Johnson)

Uitgevoerd en inderdaad sommige iconen kwamen weer terug.
Echter na een herstart weer weg.

Hierna de tip van Jozo gedaan, tweak regel 240 en gaf hetzelfde resultaat als bovenstaande, echter na een herstart weer een heleboel weg.

yup

hier ist solved ;) Ga naar Networklocaties en klik op ' Hide upnp icons for devices ofzo en :)

Bij jou ook opgelost Wajang?
Anders doe ik de moeite niet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan