Iconen verliezen hun kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

De laatste weken komt het regelmatig voor, dat enkele ICONEN op m'n Bureaublad wit zijn (zie afbeelding)

De bestanden waar deze iconen naar wijzen (het zijn dus altijd links) zijn absoluut niet verplaatst o.i.d.

Hoe komt diit toch, en hoe verhelp ik dit?

ICONEN zijn wit 2023-08-17 193522.png
 
Ik vermoed dat je geen Google Chrome hebt op deze computer waarbij jij jouw bureaublad deelt in Onedrive.

Mijn advies is om je bureaublad uit te sluiten van OneDrive.
 
Herstel de iconenbibliotheek met deze opdrachten;

Ga naar Taakbeheer, door Ctrl-Alt-Del toetsen tegelijk bijvoorbeeld. Eerst explorer.exe stoppen, die in de lijst staat onder de tab Details. Kies menu Bestand en Nieuwe taak uitvoeren. De opdracht cmd /c del %userprofile%\AppData\Local\IconCache.db /a met kopieren en plakken ingeven. Vervolgens op de zelfde plaats explorer weer starten met explorer.exe en klik weer op ok. Wanneer de icoon niet verschijnt dan opnieuw opstarten.

Wanneer die dan nog blanco is, naar Eigenschappen gaan in het contextmenu (rechts klikken) en ander pictogram kiezen. Dit zou je misschien ook eerst kunnen proberen.

Als je de computer in slaapstand uit zet, dan is het herstarten van explorer.exe misschien voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan