iconen weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
hallo, heb een Acer laptop windows 7. regelmatig bij het opstarten komen wel de iconen,doch bij aanklikken gaat programma niet open, ook de rechtermuisknop geeft geen info.
Dan komt er een vraag om toepassing te sluiten of te annuleren.Bij sluiten verdwijnen alle iconen en alleen leeg buroblad blijft over. Helemaal opnieuw opstarten lukt soms na 1x,soms meerdere keren nodig.indien hij wel werkt ,dan totaal geen probleem meer.
Waar zou de oorzaak kunnen zitten en hoe los ik het op.?
Bedankt Kees.

Waarom die pictogrammen verdwenen zijn weet ik niet, maar ik denk dat deze o.a. weer geplaatst kunnen worden door via Start-Alle programma's met de cursor naar het gewenste programma te gaan (met het zwarte pijltje erachter naar de naar rechts uitklappende programmaonderdelen) dan rechtsklikken en in het schermpje dat daar opent, klikken op kopiëren naar: bureaublad snelkoppeling. Voor een website hoef je alleen maar in het geopende venster rechts te klikken en te kiezen voor snelkoppeling maken.

De omschrijving van deze instructie is moeizamer tot stand gekomen dan ik van plan was; ik hoop dat je er zo uit komt...

Mocht dat het toch niet zijn misschien is dit dan de oplossing: Ga naar je lege bureaublad. Rechtermuisklik>View>View desktop icons

het is NIET mogelijk om ergens op te klikken, klik ik op een nog aanwezige icoon, dan word soms beeldscherm grijs, en ALLE iconen zijn/gaan weg, Rechter Muisknopklik op helemaal leeg beeldscherm geeft geen enkele reactie.
Op start klikken kan niet, buroblad helemaal leeg,alles weg.
Diverse malen opnieuw opstarten lukt,en dan geen probleem meer,komt alleen voor bij opstarten.

Groet.Kees

Welkom bij de Helpmij !

Gaan zoeken naar de oorzaak is een optie, maar systeemherstel uitvoeren naar eergisteren werkt mogelijk véél sneller. Daarnaast zou je je af moeten vragen wát er precies met de machine wordt gedaan, kort voor het moment dat het euvel zich (wéér) voordoet. Ik vermoed namelijk dat er een reële kans bestaat dat de oorzaak van het probleem tegenover de monitor zit.

Succes.;)

nee,nee,NU zit de fout niet achter de pc hoor. LOL... maar is echt vanuit de PC.
Systeemherstel lukt niet meer, dit probleem is al weken aan de gang en systeem herstel is maar een aantal dagen toch.???

Bedankt .

moet je even kijken hoever je terug kan met systeemherstel.

22 dec is helaas het laatst gemaakte herstelpunt. volgens mij verdwijnt gewoon de rest, bij Xp kon je maanden terug.En W7 niet.

Groet en dank.

Methode 1 -> Probeer het volgende:
  1. Sluit "explorer.exe" af in taakbeheer (Ctrl+Alt+Del),
  2. [Windowstoets+r] -> CMD -> verwijder "iconcache.db" file in "C:\Users\jaikke\AppData\Local"
  3. herstart explorer.exe (iconcache.db wordt nu opnieuw opgebouwd)

Methode 2 -> Probeer het volgende:
  1. Verander hoog prestatie energiemodus in een andere modus
  2. ([Windowstoets+r] -> control -> Energiebeheer)

Lukken beide oplossingen niet, zou ik aan een virus denken -> post dan dit topic op:
http://www.nucia.eu/forum/

Succes.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan