Icons op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

madpro

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op mijn Vistabureaublad heb ik links staan naar bepaalde websites maar krijg de icons van die websites niet te zien, wel overal de IE icon.
Hoe krijg ik de specifieke website-icons op mijn bureaublad?

Een rechtse muisklik en dan naar de eigenchappen gaan en daar een ander icoontje kiezen, alleen, je zal dan wel het icoontje van die site moeten hebben.
Daarom is het aan te bevelen om via favorieten die site op te slaan om vervolgens vanuit de favorieten een kopie te maken naar het buroblad.

Als ik rechts klik etc. zie ik wel aal shell32.dll icons maar niet bijv. die van mijn Internetbaking.
Ook als ik een favoriet kopieer naar het bureaublad blijft eea ongewijzigd.

Vreemd, want op mij XP-computer zie ik wel alle bijbehorende icons!!

Klopt, bij mij in de favorieten van Vista staan soms de website icoontjes, maar soms de Explorer E. Dit komt volgens mij door het opschonen van de geschiedenis, cookies en tijdelijke internetbestanden etc. wat ik vista af en toe laat doen. De websites sturen hun icoontje mee die door vista kennelijk in een tijdelijke map (internetbestanden.....) worden geplaatst en na een opschoonactie, idd. is dat .ico bestandje weer fietsen.

Ik ga er daarom vanuit dat XP het op een andere manier vastlegt / vasthoudt.

Gaarne toch van iemand een oplossing voor mijn (waarschijnlijke voor meerderen) probleem met die ellendige icons op het bureaublad.
wie heeft de oplossing??

Vreemd, want op mij XP-computer zie ik wel alle bijbehorende icons!!
Tja maar dat is vista

Op je vista buroblad moet je iets vinden wat lijkt op rechtsklik-> eigenschappen en dan een knop met >ander pictogram< daar zitten een groot aantal duffe varianten. Ik heb op mijn xp sp3 bak het progje FavOrg maar ik weet niet of dat ook onder Vista werkt. Suxxes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan