Icoon bureaublad weergeven weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Hallo,

Ik heb wat zitten rommelen met mijn werkbalken en ben nu het icoontje Bureaublad weergeven in de snelstartbalk kwijt (win 98 se).
Hoe krijg ik dat weer terug.

Guus.
 
Ben je alleen DIE kwijt of de anderen ook (internet explorer, outlook express)

Als je ze allemaal kwijt bent klik je met rechts op je taakbalk en klik op eigenschappen. Vink taakbalk vergrendelen uit.

Vink dan de optie "werkbalk snel starten" aan.
 
Maak een nieuw tekstbestand aan. Noem het "Bureaublad weergeven.txt".
Open het bestand en plaats daarin de volgende tekst:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3

[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Sla het bestand op en verplaats het naar de map <windows directory>/Application data/microsoft/Internet Explorer/Quick Launch/.
In deze map zie je als het goed is alle snelstartitems staan. Het enige dat je nu nog moet gebeuren is het bestand hernoemen naar "Bureaublad weergeven.scf".
Als het goed is staat nu het icoon weer in de snelstartbalk.
 
Hallo Tanja,

Die optie "Taakbalk vergrendelen" heb ik niet (win 98).
Maar toch bedankt.

Hackerfrans,

Die oplossing werkt prima, maar het icoontje op de snelstartbalk is er nu een van een textdocument.

Hoe verander ik dat in het normale icoontje?

Guus.
 
Probeer het hier eens mee
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan met het hernoemen van de extensie. Zodra het bestand de extensie .scf heeft verandert dat automatisch. Waarschjnlijk heeft het bestand nu de extensie .scf.txt, waardoor het kladblok icoon tevoorschijn komt. Zet "Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen" even (tijdelijk) uit in windows verkenner (als deze is aangevinkt) onder het menu beeld=>mapopties=> tabblad beeld en kijk dan of het bestand de juiste extensie heeft.
 
Bedankt allemaal,

Het probleem is opgelost. Na een herstart was het bekende icoontje weer terug.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan