Icoon op het bureaublad zetten in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo,

Ik ben hier net nieuw en heb een vraag. Misschien dat jullie deze kunnen beantwoorden.
Ik werk op een basisschool en hier draait een netwerk. Elke klas kan op een computer inloggen op hun eigen klas. Dus bijvoorbeeld:

Inlog: groep5
wachtwoord: *****

Zo komen ze in hun eigen locatie in windows. De kinderen kunnen alleen selecteren van het desktop. Dat zijn de rechten. Nu is het volgende aan de hand. Er stond altijd icoon van paint op het bureablad. Deze is nu verdwenen. Als ik deze wil slepen zegt hij:

" Kan Microsoft Paint niet kopieren: De toegang is geweigerd. Het brondbestand is mogelijk in gebruik."

Hoe kan ik het icoon wel op het desktop kopieren zonder een fout te krijgen?

Alvast bedankt!
Een vermoeide leraar.

kun jer niet gewoon een snelkoppeling van maken en die dan op het bureoblad zetten

Hallo,

Bedankt voor de sneller reactie!
Dat heb ik dus geprobeert, maar ook dan geeft hij dezelfde foutmelding. Wat zou het kunnen wezen?

kun je van andere programma's wel nog snelkoppelingen maken. zo niet dan moet je kijken of dat je wel daarvoor rechten heb tom zulke dingne te kunnen wijzigen.

waarschijnlijk word hier ingelogd op centrale server. De beheerder van de server heeft de rechten ingesteld, en dus ook wat er wel en niet op het bureablad komt te staan. het beste wat u kan doen, is naar de systeembeheerder gaan, en die vragen om u rechten te geven voor paint

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan