Icoon van Agenda blijft onveranderd - ondanks veranderd bij 'toon info'

Status
Niet open voor verdere reacties.

chloelouwagie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2014
Hallo allemaal

Ik wou even mijn Mac wat veranderen en heb daarom de icoontjes aangepast naar meer minimalistische icoontjes.
Dat is gelukt, zowel via het kopiëren van de icoontjes en ze dan te plakken bij 'toon info' van het programma als via het programma Litelcon voor de icoontjes van Finder en Prullenmand.
Het enige probleempje dat ik nu heb is dat het icoontje van Agenda maar niet lijkt te veranderen. Nochtans staat het onder programma's met het nieuwe icoontje en ook als je 'toon info' doet staat het nieuwe er. Maar eenmaal het programma open is, dan is het dat basisicoontje van Mac. Iemand die weet waardoor dat komt?
Het is nu het enige icoon dat niet wil veranderen en ik erger me eraan dat het niet in de rij past :-)

Groetjes
Chloé

Bijlagen

• Schermafbeelding 2014-08-17 om 18.30.12.jpg
    Schermafbeelding 2014-08-17 om 18.30.12.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 28
Dat originele iCal dock-icoon is al actief op moment dat je het aanpast. Als je in Terminal "killall Dock" typt (zonder aanhalingstekens) wordt het dock gerestart. Hoe is het dan? En anders nog een paar maanden wachten op Yosemite, dan is het skeuomorfische design helemaal weg.

Dat heb ik net even geprobeerd maar hij wil die command niet aanvaarden?
Ik ken er ook niets van en heb het net even gegoogeld, maar ook 'killall -KILL Dock' wil hij niet aanvaarden.
Nu, sowieso had ik al eens mijn laptop heropgestart, Agenda drie keer uit mijn dock verwijderd en weer heropend en toegevoegd, maar niets veranderde.
Of is het herstarten van mijn dock nog een andere manier?

Ik las ergens dat je die veranderingen pas kunt doen als iCal niet actief is /in de dock zit.
Als dat terminal commando niet werkt, werk je waarsch. niet vanuit een administrator account maar vanuit een user. Typ dan eerst "sudo admin" (zonder "") gevolgd door het admin password, en daarna het killall commando.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan