icoon veranderen in win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurjen65

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2011
Ik ben in het bezit van een verzameling digitale stripboeken die ik op een externe harde schijf heb staan.
Als ik die harde schijf aan gesloten heb op de xp computer dan kan ik de icoontjes van de mappen veranderen. bv voor de donald duck heb ik een icoontje gemaakt van DD en dat heb ik ook in beeld
de icoon heb ik op de de zelfde harde schijf opgeslagen als waar de strips op staan.
Als ik de harde schijf aan een win7 computer hang krijg ik de standaard mappen hoe kan ik deze veranderen in plaatjes.
Als ik het op de zelfde manier doe als bij de xp computer veranderen ze niet
Al vast bedankt

;) In dit geval je moet al die verzameling van jouw icoontjes..... in bijv mijn documenten map, of waar je dan ook zelf wil in W7 plaatsen en daar van uit ook al die mappen gewenste icoontje geven :thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo Jurjen. Ik meen deze werkwijze.Map rechts aanklikken, eigenschappen, tabblad aanpassen, ander pictogram, klik een pictogram aan, ok, toepassen, ok.
Nadat je het scherm ververst hebt, is als het goed jou afbeelding die je koos. Bij mij ziet het er zo uit.:) Is dit het.

testmap.PNG

Plaats een jpg plaatje in de betreffende map en noem deze Folder.jpg
Deze wordt altijd getoond.

volgens mij werkt dit niet of ik doe iets fout.
kan de icon wel veranderen met de standaard icoon die in win7 zitten maar niet in mijn zelf gemaakte iconen.

Heb je de instellingen wel op Normale pictogrammen of groter staan?

Je zei zelf je maakt icoontjes toch ?:confused: eindigt die jou extensie wel op .ico of ??
en net zoals ik zei via map eigenschappen je moet jouw eigen creatie ( jouw icoon creaties ! ) vinden en gewenste icoon aangeven ...

oke opgelost het lag aan de harde schijf daar zat een beveiliging op .iedereen bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan