icoon verwijderen uit taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
ooit heb ik sony ericson pc suite ingeladen, omdat ik het niet meer nodig heb, verwijderd via programma's (staat er ook niet meer) en gecontroleerd op programma's bij config.windows.
ik heb vista
echter, in de taakbalk (rechtsonder) zie ik nog steeds dat pictogram van sony ericson pc suite en elke dag wordt gevraagd of ik software wil updaten. ik kies dan (natuurlijk) annuleren.
HOE krijg ik dat pictogram weg en ook die automatische software-updater van sony ericson pc suite ???
via zoeken, bij programma's kom ik sony ericson pc suite niet meer tegen..

:(

hoi

staat er nog een regel van in je msconfig-opstarten?

start-uitvoeren en type in msconfig

Probeer eerst een idee te krijgen waar die Ericsson software staat eigenlijk.
Kijk vooral even in C:\Program Files of een submap te vinden is die 'achtergebleven' is na je herinstallatie. Kijk dan in die submap, en schijf op welke programma's je daar (nog) ziet.

Start dan AutoRuns, klik op het 'verrekijkertje' en zoek daarmee op een deel van die submap-naam (zou bijv. "Ericsson" kunnen zijn).
Vink uit wat je met de verrekijker vindt.
Blijf zoeken totdat je alle verwijzingen naar die Ericsson submap hebt uitgevinkt.
Start je pc opnieuw op en kijk of je probleem voorbij is. Indien het allemaal goed werkt, dan kun je die submap zelf ook gaan weghalen in Verkenner.

PS: Ga niet lopen kl***en in Autoruns: richt je alleen op die Ericsson software.

Succes,

Tijs.

hoi

staat er nog een regel van in je msconfig-opstarten?

start-uitvoeren en type in msconfig

bedankt! in msconfig stond nog een hokje sony ericson aangevinkt, dat vinkje er uit gehaald en ik word niet meer lastig gevallen door automatische updates!!
thanks!!
:D

Hier zal bedoeld zijn (net zoals ik al schreef) dat er op de harddisk nog wel sporen van die Ericsson software moeten staan.
Dat die software verder nu niet meer aangeroepen/gebruikt wordt betekent dus niet dat die bestanden zelf nu ook verwijderd zijn.
De deïnstallatie is wat betreft verwijderen van alle (resterende) Ericsson bestanden dus nog niet helemaal compleet, ook al heb je 'er geen last meer van'. :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan